palmen
Moderator
Så du tycker att alla som jobbar på sas kundtjänst ska gå en utbildning i Amadeus på 20-40 veckor? Att göra bokningar i det systemet är bara en liten del av jobbet. Många ringer ju tex och frågor om de får ta med sig egen mat ombord eller liknande frågor.En sedvanlig IATA Utb. där man lär sig Amadeus är på ca 20-40 v och här skall stackarna lära sig allt inkl hur Eurobonus på Star Alliance fungerar på 4 veckor… . Jag blir så imponerad över allt man vinner med att outsourca allt! .
Att anställa en ny person skulle alltså ta 6-9 månader innan de kan börja jobba? Du ställer väldigt höga krav på personerna på kundtjänst. Det är inte försvarbart att anställa någon och sen skicka personen på utbildning 6-9 månader innan de börjar jobba. Spelar ingen roll om det är outsourceat eller anställda på SAS, inget flygbolag anställer folk till kundtjänst och lägger en utbildning på upp mot 9 månader det första man gör.