Alltså det här är inte sant...50 min och 3 st väntelägen för att bara ändra flighter på en befintlig award.SK/UA, ARN-LHR-EWR, dvs ingen ändring av routing, dag, flygbolag eller annat svårt... Istället för avresa kl 11:15 så dök platser upp med avresa 15:25 fr. ARN. Agenten såg platserna också...
Detta har nu tagit över 1 timme och de är inte klara ännu... Det här ÄR VANSINNIGT... inte undra på att SAS har problem...sådana här ändringar får inte ta ta så här lång tid...både kundens och deras egen tid... vad är problemet...???!!!
Problemet är att alla ska boka sina vouchers nu. Det är samma varje år att alla väntar till sista dagarna och det finns inte bemanning för att klara den peaken som blir pga detta.
Sen kan de inte biljettera över telefon, måste göras av annan avdelning. Det går aldrig på 1h utan oftast så sker det inom 24h, men ibland kan det ta flera dagar.
Du, jag och alla andra som väntat med att boka till så här sent är tyvärr en del av problemet. Sen gör inte sas det bättre när deras process är så innefektiv att många måste ringa 5-10 ggr för att få sina ärenden lösta och på så sätt gör problemet värre. De staffar ju upp med folk som inte direkt är experter på dessa saker, ibland får man en som är ny på jobbet och inte vet skillnaden på ekonomi/business/first och andra gånger får man någon extremt kunnig som kan detta utan och innan och löser saker på nolltid.
Man kan ju önska guld och gröna skogar och tycka att sånt här bara ska fungera. Många skriker sig sedan hesa om hur dåligt det är och de ska minsann sluta med eurobonus och aldrig flyga med SAS igen. Sen inser även dessa personer att det finns inget annat bättre alternativ (för 99% av alla) och att SAS har monopol på denna marknad mer eller mindre i Norden där inga andra program kan hävda sig. Finnair, British Airways, KLM/AF, Lufthansagruppen mfl finns ju men deras program är inte ens i närheten att vara så bra för oss skandinaver som SAS Eurobonus är.
SAS vet självklart om detta och det finns med andra inga krav på dom att lägga ner tid/pengar på att förbättra detta "mer än nödvändigt", framförallt inte just nu under Chapter11. De vet att kunderna kommer att stanna kvar i alla fall, de få 0.001% som gör allvar i sina hot att "lämna" är ändå ingetsom påverkar det stora hela.