Senaste nytt

SAS konkurs nära förestående?

SAS behöver en riktig strategi! Vad ska vara SAS nisch och varför ska resenärer välja SAS?
Det nuvarande konceptet måste ändras...man har inte en chans att konkurrera lönsamt på europalinjer mot LCC.
SAS borde satsa på brtydligt fler IC linjer från ARN...både till Asien och USA. Det underlaget finns. Hoppas man lyckas generer tillräckligt med pengar så det går att leasa 2-3 A330-200.

SAS borde satsa på brtydligt fler IC linjer från ARN...både till Asien och USA.
Det gick ju inte ihop senast de provade med ARN-Beijing/Bangkok, varför göra samma misstag igen?

Prio ett är att få igenom de nya avtalen och sparpaketet samtidigt som utfasningen av MD80 slutsförs innan man kan börja ta tag i långdistansflottan...

Det gick ju inte ihop senast de provade med ARN-Beijing/Bangkok, varför göra samma misstag igen?

Prio ett är att få igenom de nya avtalen och sparpaketet samtidigt som utfasningen av MD80 slutsförs innan man kan börja ta tag i långdistansflottan...

Att de samtidigt körde från CPH på dessa destinationer har nog påverkat........

Bangkok gick hyfsat, det var Beijing som inte gick. Om dom skulle hitta en passande destination att köra parallellt med BKK så... Om dom nu skulle ha bågar till det.

Mvh
/NotRyan

Det är väl inte givet att CPH blir den centrala punkten i det framtida SAS?

Har jag påstått det? Min poäng var att då slipper jag någonsin mer överväga SAS. Skulle de flyga interkontinentalt från Stockholm så skulle det alltid finnas en faktor som talar för SAS, dvs en eventuell direktlinje. Behöver jag byta en eller två gånger ändå förkastar jag SAS direkt redan nu.

Toppen