Senaste nytt

SAS konkurs nära förestående?

Jag reser för skattebetalarnas pengar, så det är lugnt för min del.

Det är alltså allas pengar. Jag är också anställd i staten men jag ser min budget som _min_ och förhandlar alltid stenhårt med leverantörer och skulle aldrig ha en likgiltig attityd gentemot eventuella förluster.

Roade mig att kolla hur det gick för döttrarna 2011. Blue 1 var ingen rolig läsning, men Widerö såg ju desto bättre ut. Går det tekniskt att konka SAS och Blue 1 delen och dagen därpå tar Widerö över de lönsamma linjerna och bygger det upp det nya bolaget SAS/Widerö med en hälsosammare kostnadsstruktur:confused: EB tar givetvis det nya bolaget över:D

Roade mig att kolla hur det gick för döttrarna 2011. Blue 1 var ingen rolig läsning, men Widerö såg ju desto bättre ut. Går det tekniskt att konka SAS och Blue 1 delen och dagen därpå tar Widerö över de lönsamma linjerna och bygger det upp det nya bolaget SAS/Widerö med en hälsosammare kostnadsstruktur:confused: EB tar givetvis det nya bolaget över:D

Widerö skulle säljas enligt nya affärsplanen.

Men oj, Rickard Gustafsson svarar inte på om det är ok att boka en resa till nästa vecka! Förhandlingstaktiskt, men är det inte att gambla lite väl högt?

Jag bokade igår och idag med SK: CPH-ARN 02DEC12, ARN-HEL 15DEC12 och HEL-ARN 16DEC12.
Jag tror att SAS fixar detta. Det blir inte konkurs utan en rekonstruktion från och med 1 januari 2013.
Jag har nu ingen fakta utan tror med mitt positivt tankesätt att allt löser sig! :)

Last edited:
Jag har nu ingen fakta utan tror med mitt positivt tankesätt att allt löser sig!
Jag tror också att det löser sig, men jag fascineras och vältrar mig i detta drama, som jag först avfärdade som ett mediadrev. Nu ter det sig ju mer och mer på riktigt.
Jag måste också ge honom en eloge för att han, Rickard, står upp i TV och säger detta och utmanar. Det är tamefan lite jävlar anamma i honom!

Om bara nu det här med Champagnen kunde lösas på en vecka också... ;)

Jag har ett par vändor Stockholm-Köpenhamn att boka. Vette tusan om jag vågar boka SAS - men alternativet heter ju Norwegian det känns ju inte bättre än SAS. Eller?

Jag kan inte tro att facken faktiskt är så dumma att de välter SAS nu. Du ska våga boka men använd kreditkorten i fall det värsta händer.

Jag kan inte tro att facken faktiskt är så dumma att de välter SAS nu. Du ska våga boka men använd kreditkorten i fall det värsta händer.

Med tanke på diverse nya rykten och utspel från fack och förbund (kan förstå det är tufft för alla med jobb inom SAS koncernen just nu,) men blir lite oroad över hur en del menar SAS ledningen hotar , Rekonstruktion eller Konkurs skulle ju definitivt leda till stor arbetslöshet och sänkta löner...Så vad är alternativen för SAS personal, jag är bekymrad att fack/personal inte ser hotet såpass allvarligt??

Toppen