Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Ricci

Medlem
Jag tycker det är et riktigt bra arr SAS leding kommer ut med med deras avsikts beslut.
Det gör mig lättare när jag planerar mina långsiktiga longhoul flights i C/F. :)
 

Fredrik

Medlem
Fan så lockande det låter ;)
Ha ha,
visst gör det.

Inget hindrar förstås folk att gå över till andra program. Det är inte så många här som är road warriors på kortsträckor så det borde vara öppet fält.

Jag tror inte personligen att Lufthansa har ett speciellt billigt erbjudande ens 2024 men andra verkar tycka det så vi får se vad som händer.
 

ARN01

Medlem
Det stora problemet kommer bli poängintjäning inom Europa. Förutom AF-KLM kommer man kunna dra in poäng på Tarom, Czech och Air Europa. Kanske ITA. Jämfört med idag där vi har LH, Swiss, Austrian, Brussels, Croatian, Aegean, LOT och Turkish som ger poäng till EB.
Extrem skillnad, dessutom kör väl AF/KLM mycket Transavia som inte ger något alls gällande något till partnerprogram.
 

henrik l

Medlem
När det gäller frågan vad som händer med SAS nuvarande destinationer i USA, kan väl en del av svaret bero på om paxen flyger vidare. Miami låter ganska mycket som en slutdestination, medan Chicago låter mera som en transitdestination.

När det gäller Eurobonus så lär väl det vara kvar så länge varumärket SAS finns kvar och man kan väl själva bestämma över vilka "enhancements" man vill göra inom programet. Men som lyfts här blir ju den stora frågan om hur man synkar de olika statusnivåerna, samt hur det blir med priset och tillgång på bonusplatser i övriga alliansen. Nu är det ju en bit bort, men Latam lämnade ju OneWorld för några år sedan och gick med i SkyTeam, det skulle ju kunna vara en benchmark, om det finns någon Latam-expert här.:D
 

AABack2ARN

Medlem
Extrem skillnad, dessutom kör väl AF/KLM mycket Transavia som inte ger något alls gällande något till partnerprogram.

På samma sätt som Lufthansa låter Eurowings flyga en hel del av deras rutter. Det ger väl heller inga poäng till EuroBonus?

På en lite positiv not: Air Europa erbjuder väl en del widebody flights inom Europa har jag för mig. Dock utan service även i den främre kabinen men åtminstone bekvämlighet.
 
Toppen