Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Absolut inte, det var mer att jag poängterade att personer nu rekommenderar hur "enkelt" det är att istället flyga in just status inom Star Alliance, istället för att, som vanligt, poängtera hur jäkla bra sas är.
Min poäng är/var: Är det sas personerna gillar eller Star Alliance?

Jag personligen avskyr sas, dom är totalt värdelösa, men jag krediterar *de poängen dit för det är lätt att nå status i Star Alliance, där det finns andra bra bolag!
Du kan ju läsa vad jag skrivit sedan innan pandemin om förändringarna inom Miles & More som kommer 2024. Jag är nog en av de som varit mest positiv till den förändringen trots revideringen de gjorde för drygt 1 år sedan.

Så att jag tipsar om att flyga in SEN/HON med Lufthansa är inget som började idag utan det har varit så omkring 3 år nu. Även flyga in BA Gold är något jag tipsat om länge och själv gjort också på väldigt förmånliga sätt.

Får se hur jag gör för egen del. Någon status inom Star Alliance behöver fixas när SAS lämnar, om det blir via status match eller flyga in den får framtiden utvisa.
Min ställning till SAS är dock oförändrad, det är när det är ett behov av att flyga andra bolag som det nu kommer kastas runt en aning.

Att CPH skulle bli nån slags ”tredje europeisk hubb” tror inte jag på i alla fall.

Nja, Amsterdam är väl ålagda att dra ner ganska mycket kapacitet de kommande åren för att klara av alla miljökrav. Och på detta sätt skulle Air France-KLM faktiskt kunna få till en tredje hubb utan alltför mycket investering. Det här ger väl dessutom ScaryTeam ett ordentligt uppsving på Heathrow.

Nja, Amsterdam är väl ålagda att dra ner ganska mycket kapacitet de kommande åren för att klara av alla miljökrav. Och på detta sätt skulle Air France-KLM faktiskt kunna få till en tredje hubb utan alltför mycket investering. Det här ger väl dessutom ScaryTeam ett ordentligt uppsving på Heathrow.
Heathrow ja. Då blir det Terminal 4 framöver.

Oxå ett år kvar. Nu vette fan vad göra? ☹️ Hade planerad boka en go poängresa nästa år men men…
Tror just detta har goda möjligheter att överleva. De har väl exakt samma(?) så vore helt sjukt om de inte skulle hedra detta vid en övergång till Flying Blue. Något som inte ens är säkert kommer hända. Som någon precis nämnde så handlar det trots allt som 20%, de har väl ägt mindre poster i bla Alitalia och Kenya Airways utan att de var tvungna att gå över till Flying Blue. Positiva är att det nu kanske verkligen kan handla om "lite time" och inte tills dess SAS går i konkurs.

Toppen