palmen
Moderator
Du kan ju läsa vad jag skrivit sedan innan pandemin om förändringarna inom Miles & More som kommer 2024. Jag är nog en av de som varit mest positiv till den förändringen trots revideringen de gjorde för drygt 1 år sedan.Absolut inte, det var mer att jag poängterade att personer nu rekommenderar hur "enkelt" det är att istället flyga in just status inom Star Alliance, istället för att, som vanligt, poängtera hur jäkla bra sas är.
Min poäng är/var: Är det sas personerna gillar eller Star Alliance?
Jag personligen avskyr sas, dom är totalt värdelösa, men jag krediterar *de poängen dit för det är lätt att nå status i Star Alliance, där det finns andra bra bolag!
Så att jag tipsar om att flyga in SEN/HON med Lufthansa är inget som började idag utan det har varit så omkring 3 år nu. Även flyga in BA Gold är något jag tipsat om länge och själv gjort också på väldigt förmånliga sätt.
Får se hur jag gör för egen del. Någon status inom Star Alliance behöver fixas när SAS lämnar, om det blir via status match eller flyga in den får framtiden utvisa.
Min ställning till SAS är dock oförändrad, det är när det är ett behov av att flyga andra bolag som det nu kommer kastas runt en aning.