Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Homer

Medlem
Jag hoppas SkyTeam loungerna på LHR är något att ha... Kommer sakna T2 LHR när SAS går över.

Sky Team loungen är väl stängd?
Flaggskeppet på Heathrow är Virgin Clubhouse, där kommer man bara in om man flyger minst Premium Economy

Alitalias/ITA har ju en fin lounge* som numera heter "Piazza di Spagna"
och där kommer man bara in om man flyger ex Schengen

Rome Fiumicino Airport Terminal 3

* Casa Alitalia Signal New Lounge Direction For Airline – TheDesignAir
[EXCLUSIVE] Casa Alitalia @ Malpensa | FlyerZ Blog

Linmet

Medlem
Som Linköpingsbo med LPI-AMS (med KLM) 3-4 ggr om dagen är jag försiktigt positiv. Vem vet det kanske t.o.m. blir en SAS-linje...
Slaktar de Eurobonus försvinner väl stora delar av värdet? Ofantligt starkt varumärke och stor intjäning för SAS idag med säkert fina marginaler. Tror inte AF/KLM vill slakta det utan vinstmaximera på det.

Sitt still i båten och avvakta.

Sen är jag ju ändå lite nervös för liggande awardbokningar någon halvår framåt men har mycket svårt att se de ska gå in och ta bort lagda bokningar?

Fredrik

Medlem
Slaktar de Eurobonus försvinner väl stora delar av värdet? Ofantligt starkt varumärke och stor intjäning för SAS idag med säkert fina marginaler. Tror inte AF/KLM vill slakta det utan vinstmaximera på det.
Alla erbjudanden kan flyttas till Flying Blue. AMEX Flying Blue och så vidare. Realistiskt? Inte en aning.

Jag utesluter inget i det här läget inklusive att det inte händer mer än det vi redan vet(dvs att SAS byter allians).

Linmet

Medlem
Alla erbjudanden kan flyttas till Flying Blue. AMEX Flying Blue och så vidare. Realistiskt? Inte en aning.

Jag utesluter inget i det här läget inklusive att det inte händer mer än det vi redan vet(dvs att SAS byter allians).
Vilket då antagligen leder till att "gemeneman" med SAS Amex och MC Eurobonus (såsom jag). Snabbt tröttnar och skaffar annat kreditkort och går vidare med livet. Enda anledningen vi som inte flyger en massa normalt sätt har EB kreditkort är ju för o kunna komma iväg på någon poängresa då och då. Försvinner det försvinner kundgruppen (som jag tror är en stor del).

Herregud, har nu läst igenom hela tråden. Som jag ser det var allt annat än konkurs en bonus, alternativet hade ju varit att bolaget - och därmed också Eurobonus hade försvunnit… Självklart påverkar detta oss alla på olika sätt men fördelen är ju enligt min uppfattning uppenbar, vi som gillar SAS kommer kunna fortsätta flyga med bolaget, sen får vi helt enkelt se vart detta leder i det långa loppet…

Herregud, har nu läst igenom hela tråden. Som jag ser det var allt annat än konkurs en bonus, alternativet hade ju varit att bolaget - och därmed också Eurobonus hade försvunnit… Självklart påverkar detta oss alla på olika sätt men fördelen är ju enligt min uppfattning uppenbar, vi som gillar SAS kommer kunna fortsätta flyga med bolaget, sen får vi helt enkelt se vart detta leder i det långa loppet…
Bra skrivet.

Taggen

Medlem
Nej, alternativet var inte konkurs utan en annan budgivare. Om man skall tro Anko så var de ju flera.

Toppen