Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

Taggen

Medlem
Otroligt mycket negativitet i detta forum. Tråkigt att se.
Rada gärna upp baserat på fakta vad fördelarna är med:

1. Inte kunna boka first med EB-poäng alls
2. Förstår du vilka bolag som ingår i SkyTeam?
3. Mycket sämre tillgång på awards österut.
4. Byta på CDG och AMS istället för ZRH, MUC, FRA och VIE.
5. Franskt delägande
6. Överlag sämre ruttnät över hela världen
7. Ingen FCT

Ser fram emot dina svar
 

SWarnberg

Ny medlem
Det stora problemet kommer bli poängintjäning inom Europa. Förutom AF-KLM kommer man kunna dra in poäng på Tarom, Czech och Air Europa. Kanske ITA. Jämfört med idag där vi har LH, Swiss, Austrian, Brussels, Croatian, Aegean, LOT och Turkish som ger poäng till EB.
Exakt. Som frekvent skidåkare till alperna är detta inget annat än katastrof. Schweiz, Österrike, Italien. Kommer inte finnas några vettiga alternativ att ta sig dit, förutom med de få ställen SAS trafikerar. Sen lär det inte finnas några lounger att besöka där heller.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är väl inget som hindrar er från att köpa biljetter med Lufthansa Group till alla dessa destinationer ni så gärna vill åka till?

Vi har ju alla klagat på bristen på bonusplatser via EB och att man ändå inte får lounger etc. Ett Senator-kort verkar ju betydligt mer värt än ett EBG och det verkar ju trots allt inte omöjligt att uppnå.

Sedan tycker jag också detta är surt och vet så klart inte vad som kommer hända med mitt EBG for life. Och jag ser absolut inte fram emot byten på AMS eller CDG och jag har minst sagt begränsat intresse av att utforska alla afrikanska destinationer som KLM erbjuder.
 

Colomba

Medlem
Från Ankos mail:

In connection with this milestone, we intend to eventually join the airline alliance SkyTeam, at which time we will exit Star Alliance. While we are proud to have been a founding member of Star Alliance, we are confident that joining SkyTeam will further strengthen our customer offering.

Importantly, nothing is changing as of now. We still need to obtain regulatory approvals and meet certain conditions to complete the investment transaction and change alliance.

Here’s what that means for our airline and for you as a EuroBonus member:

You can continue to book flights with us as usual. We look forward to continue welcoming passengers in Scandinavia today, and well into the future as we move forward as an even stronger airline.

Until we complete the transaction, we remain part of Star Alliance. You as a EuroBonus member will continue to enjoy your usual benefits when flying on our partner airlines, and you will be able to accrue and redeem points on Star Alliance partners - just like today. Award bookings with our partners remain valid.

As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.

Your status and benefits as a EuroBonus member when you fly with SAS will not be impacted.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ulagun

Medlem
Läste nyheten nyss och beslutade direkt boka bonusresa med SAS till Toronto början april (kolla Maple Leafs) istf att vänta lite .ed bokningen
Helt omöjligt få igenom bokningen trots flera försök.
Vi är nog många som försöker bli av med EB poängen just nu
Fick precis felmeddelande "please call us"
Blir nytt försök imorgon...
F.ö
Lite historik
Många år sedan Gold på Malmö Aviation/ Brathens. Var kopplade till KLM bonusprogram.
Som Mavia Gold försöka boka bonusresor med KLM, förskräcker än idag. Deras kundtjänst ( Flying dutchman) behandlade oss värre än som något katten släpat in.
Blir förhoppningsvis bättre nu med SAS
 
Toppen