Senaste nytt

SAS Julflyget 2024 & Uppdatering om hur barnen haft det i sommar tack vare Julflyget

Fick just information att i år flyger SAS för sista gången med sitt Juleflyg. Man kommer istället ha möjlighet att boka eget flyg för att besöka och ta med saker till barnhemmet. Lotter och pins för att få in pengar till barnen verkar fortsätta. Jag har Sverige och det är ni här på Businessclass som står för mest lotter och pins. Om ni eller någon ni vet jobbar för stora matkjedjor / kontorsdator som pennor, papper mm eller med liknande och kan tänka sig vara med och skänka till barnhemmet får ni gärna höra av er för rätt kontaktperson.

Tack igen alla som skickar mail och PM om köp av lotter och pins.
I år har jag en mailadress som man kan Maila till:

Robertsasjulflyget@outlook.com

De som vill kan självklart fortsätta använda Businessclass.com meddelanden som tidigare.

Last edited:
Uppdatering vad som händer bakom kulisserna.

I år är det sista gången SAS Julflyget kan använda flygplanet. Det blir troligen så att man flyger i grupper för att besöka barnhemmet under året. Frakt sker då med båt (mat, möbler, osv)

———

Det er vårt ønske at vi skal klare å laste en trailer med høyverdige varer fordelt mellom våre mottakere i Ogre og Tallinn.
Det er fremdeles stor nød og mangler hos disse menneskene.
Vi håper at vi kan få dette til og sende en trailer før jul.

Med høyverdige varer mener vi:
Nye klær og sko.
Alt av matvarer som ikke er bedervelig
Hygeniske artikler, samt vaske midler
Snop og gotterier
Og ellers hva som måtte trenges i en stor husholdning.

Vi har noen få sponsorer igjen som vi håper trår til..
Men vi håper også på dra hjelp av dere enkelt personer. De fleste har en forbindelse som kanskje kan aktiviseres. Om dere kan sette oss i forbindelse med de rette nøkkel personer kan vi ta det derfra.

SAS Julflyget

Snart kommer jag skriva till alla er som beställt pins och lotter då det är dags för betalning. Ni som inte vill eller kan använda Swish pga ni bor utomlands, hör av er via PM eller mail så vet jag :) PM / Mail
Ni som hellre vill Maila kan göra det till: Robertsasjulflyget@outlook.com
Tänk på att när jag svarar er per mail, händer det att mailen kommer i skräpposten av någon anledning. Ha det bra sålänge! Mvh Robert

Lite information för alla, men främst till Er som är med från i år. Vi går mot ett nytt rekord på BC!

IMG_6351.jpeg

IMG_6352.jpeg

IMG_6353.jpeg

IMG_6355.jpeg

IMG_6354.jpeg

Hej alla fantastiska Juleflyg supportrar!

Nu har det gått en tid sedan senaste uppdateringen. Nu är pinsen och lotterna påväg från SAS i Norge. Jag hoppas kunna få iväg en hel del på söndag kväll (då går de iväg på måndag) speciellt till er utomlands. Jag kommer skriva till varje person så ni vet att ni har kommande leverans. Skulle det ta längre tid än vanligt, vänligen hör av er till mig så löser vi det såklart. Nu håller jag tummarna att paketet kommer till nästa helg. Brukar få hjälp att skriva adresser av en kompis men i år rycker mina föräldrar in. Alltid bra att vara fler.

Hoppas ni hade en trevlig 1:a advent.

Fler uppdateringar kommer. Personliga skickar självklart som PM eller Mail, det ni valt.

Vänligen,
Robert

Här kommer bild på årets pins. Den längst till höger. Har 10 st kvar av denna. Till er som endast köpt lotter, ni kommer få era brev i början av nästa vecka. Det beror på att företaget som gör pinsen varje år var någon vecka sen. Jag kommer sen, så fort pinsen landat, skicka ut dom till er som köpt dom, med eller utan lotter beroende på hur ni valt att göra.

Här kommer bild på årets pins, hjärtat i blått längst till höger. 10 st kvar, skicka PM om du önskar köpa ett eller fler. 100 kr/styck + porto.

Uppdatering kommer på måndag. Skickar PM till er jag skickar till under helgen, så ni vet.

Ha en trevlig helg och advent.

Tack för att ni stöttar SAS Julefly

image.jpg

Toppen