Senaste nytt

SAS introducerar premium menyer på longhaul i Go

pswe

Medlem
Vilket väl är helt orelevant. Vad är självkostnadspriset för maten du äter på en restaurang tex?
Håller med. Inköpsokstnaden spelar liten roll, i stadshuset igår kväll serverades kålrot och högrev, och före dracks det champagne som är dryga 100sek exklusivare än vad SAS serverar i business och det röda till maten var vare sig från ett prestigedistrikt eller speciellt dyrt.

Tror SAS hade vunnit mycket på att göra presentationen riktigt snygg. Hårdvaran med bestick och glas finns väldesignat och elegant, men maten som visats i tråden ser verkligen sorglig ut.
 

Pho

Medlem
Jag tror att det i den här gruppen har varit extremt uppskruvade förväntningar alternativt medvetet felaktiga förväntningar. Air France har haft liknande koncept ett bra tag och bilderna är väldigt mycket mer attraktiva än det som serveras av vad jag sett.

Men det är ju också så att alla reklambilder ser ganska eleganta ut. Titta på hur boxen framställs på SAS sida den ser helt klart bättre ut än vad jag fått ombord...

Det man bitvis betalat för är ju att få välja mat från en större meny , inte bara råvarorna i sig. Om det är värt det? Det är nog upp till envar, jag har aldrig köpt till premiummenyn.
 
Jag åt en halloumiburgare på Max idag. Det jag fick i handen matchade inte alls reklambilden. Jag betalade 72 kronor för den, vilket ju är betydligt mer än anskaffningsvärdet av råvarorna. Jag tänkte nu skicka ett brev till VDn för Max för att förklara att de har lurat mig. Jag kommer kräva att de hädanefter serverar mat till självkostnadspris med ett upplägg värdigt en finare krog...
 

Canadien

Medlem
Jag åt en halloumiburgare på Max idag. Det jag fick i handen matchade inte alls reklambilden. Jag betalade 72 kronor för den, vilket ju är betydligt mer än anskaffningsvärdet av råvarorna. Jag tänkte nu skicka ett brev till VDn för Max för att förklara att de har lurat mig. Jag kommer kräva att de hädanefter serverar mat till självkostnadspris med ett upplägg värdigt en finare krog...
Du missar ju poängen. Restaurangen (SAS i detta fallet) har ju servering som ser ut som på bilden, eller t o m bättre, de säljer detta under benämningen "Business Class". Om man tittar på bilder över hur serveringen i business ser ut, och jämför med bilderna på SAS business meals på deras hemsida, samt bilden på Premium meal så har varmrätten väldigt mycket gemensamt med varandra.

Max har ingen sit-down-diner med vita dukar, metallbestick och glasglas bakom disken, där maten ser ut som på bilderna, så den jämförelsen haltar.
 
Toppen