Senaste nytt

SAS introducerar premium menyer på longhaul i Go

Från dagens SK903 på väg till New York kan jag rapportera om i princip samma bricka som tidigare skribenter fått njuta av.

Jag gjorde aldrig gin och tonic-testet så det vet jag inte hur det skulle ha gått med det. Men en Sprite och en flaska rödvin gick givetvis bra.

Premiumkött:
Visa bifogad bild 82760

Fiskens motsvarighet:
Visa bifogad bild 82769

Nu till andra servering lyxas det till med en polarklämma och en liten flaska äpplejuice. Som sagt. Inget extra nu inte.
Helt sanslöst. Vad är det där?

Återkoppla gärna om ni får bra respons på att maten inte ser ut som på bilden. Då ska jag börja äta mer på McDonalds med hänvisning till den här tråden och hoppas på bra ersättning. Kan man inte lyckas på marken har jag inga krav på att man ska lyckas i luften. Sen om SAS erbjuder någon form av ersättning är det bara ett plus hos dom i min bok.

Någon som reklamerat till SAS med hänvisning till att det inte såg ut som de förväntat sig?

Nu blir det OT, men detta påminner mig om när vi handlade på ICA och min lillasyster, som då var 3 år gammal, ville ha glass. Hon pekade på skylten för att visa vilken glass hon ville ha, min mor tog fram den ur frysboxen och eftersom det var kö så togs pappret av så glassen kunde äta medan vi väntade. Så blev det nu inte.
Utseendet på den verkliga glassen såg inte ut som på bilden varpå min syster kastar glassen över butiksgolvet, slänger sig ner på golvet och gallskriker helt otröstlig.
Detta hjälpte henne dock inte, ingen tyckte synd om henne och hon fick ingen ny glass.
Däremot så lärde hon sig att en bild av verkligheten ofta kan vara helt annorlunda jämfört med hur man upplever den.

Detta hjälpte henne dock inte, ingen tyckte synd om henne och hon fick ingen ny glass.

Haha, men hon hade kanske inte betalt 200:- för att få en bättre glass än den som var gratis, och hon kanske visste att det i samma affär fanns glassar som såg väldigt mycket mer ut som i marknadsföringen.

SmartSelect_20181209-112920_Chrome.jpg

Toppen