Senaste nytt

SAS introducerar premium menyer på longhaul i Go

Abbs

Medlem
Jag skrev till customer care och frågade varför maten ej ser ut som den marknadsförs. Fick ett goddag yxskaft svar såklart:
Hej Abbs,

Bra att du hör av dig till oss.

Det är viktigt för oss att den mat som vi erbjuder ombord är av högsta kvalitet. Jag förstår av det du berättar att du upplevde att maten inte höll den höga standard som du kan förvänta dig, vilket jag ber om ursäkt för.

Jag har varit i kontakt med mina kollegor som arbetar med vårt mat- och servicekoncept för att framföra dina synpunkter.

Vad jag kan se har personalen ombord skrivit ut fel namnbricka för den förbeställningen ni gjort, detta ber vi självklart om ursäkt för.

Tack för att du tog dig tid att höra av dig till oss.

Jag hoppas att du ska fortsätta att välja SAS vid dina kommande resor ut i världen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Haha, men hon hade kanske inte betalt 200:- för att få en bättre glass än den som var gratis, och hon kanske visste att det i samma affär fanns glassar som såg väldigt mycket mer ut som i marknadsföringen.

Visa bifogad bild 82934

Nej, betala några 200:- gjorde hon inte. Därvidlag var hon var väl en ganska normal 3-åring, som parasiterade på sina föräldrar. Hon hade dock, som synes, ganska högt ställda förväntningar.

För att ändå försöka föra detta lite on-topic igen så tycker jag att händelsen med min syster beskriver det ideala, dvs. att en reklambild är en exakt beskrivning av verkligheten. Men, härdad av verkligheten, antingen det beror på liknande glassincidenter eller annat, så får jag nog påstå att det är lite av en treårings naivitet att som vuxen förvänta sig detta. Självklart så får ju inte bilden avvika på ett sådant sätt att det blir bedrägligt, men att förvänta sig "restaurangupplägg" och klara färger på storkökstillagad, paketerad och uppvärmd flygplansmat är att sätta förväntningarna alldeles för högt, tycker jag.

Med detta sagt så får jag också erkänna att jag inte riktigt förstår vitsen med detta nya koncept från SAS.
 

Canadien

Medlem
Men, härdad av verkligheten, antingen det beror på liknande glassincidenter eller annat, så får jag nog påstå att det är lite av en treårings naivitet att som vuxen förvänta sig detta.
Fast med lite kännedom om SAS ombordkoncept så är bilden rent lurendrejeri eftersom det ser ut som en Plusbricka med varmrätt från Business, och det är det långt ifrån. Allt annat på bilden tycker jag finns med på ett sätt man kan förvänta sig. Glasglas, vanliga kaffeplaskoppen, efterrätten, förrättsskål och brödbit. Hade de tagit en varmrättsskål från Business plus metallbestick tror jag ingen hade klagat.
 

Agö

Medlem
Fast med lite kännedom om SAS ombordkoncept så är bilden rent lurendrejeri eftersom det ser ut som en Plusbricka med varmrätt från Business, och det är det långt ifrån. Allt annat på bilden tycker jag finns med på ett sätt man kan förvänta sig. Glasglas, vanliga kaffeplaskoppen, efterrätten, förrättsskål och brödbit. Hade de tagit en varmrättsskål från Business plus metallbestick tror jag ingen hade klagat.
Precis. Poängen är ju att du faktiskt köper till något för 200 kronor. Att döma av omdömena som premiummenyn fått i denna tråd verkar de flesta rörande överens om att premiummenyn inte motsvarar förväntansbilden. Då har något gått snett, helt klart.
 

Voyageur

Medlem
Det är ju till och med värre än så. Du "uppgraderar" din måltid för 200 kronor.

Exakt, så om vi säger att sas vanliga måltid ligger på 60-70kr,så har du betalat ca 270kr för att få en premium måltid. Även om huvudrätten innehöll oxfile skulle självkostnadspriset ligga på långt under 270kr. Det här efter prio boarding är nog det pinsammaste SAS lanserat.. ..
 
Exakt, så om vi säger att sas vanliga måltid ligger på 60-70kr,så har du betalat ca 270kr för att få en premium måltid. Även om huvudrätten innehöll oxfile skulle självkostnadspriset ligga på långt under 270kr. Det här efter prio boarding är nog det pinsammaste SAS lanserat.. ..
En GT kostar väl drygt 100 kronor och en öl går väl på minst 70 kronor. Med det inräknat får jag inte riktigt ihop din kalkyl?
 
Toppen