Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Var det morgondagens SK903 (09FEB) som är inställd? Den visar status ok och det finns biljetter till försäljning.
Eller var det dagens SK909 (08FEB) som var inställd? När du blev uppgraderad blev du i så fall uppgraderad även ARN-CPH?

Det var SK907 OSL-EWR idag (08FEB) som blev CANX. Jag var inte uppgraderad till C på ARN-OSL utan bara OSL-EWR. Däremot ser jag ut å vara seated på C ARN-FRA imorrn, trots att bokningsklass är M (Economy).

Men det verkar finnas platser på morgondagens SK903: Flighten är öppen med följande tillgänglighet: AL C4 D4 J4 ZC RL Y6 S2 BC E2 M2 H2 Q2 V2 WC UC KC LC TC G2 NL.

Varför vill inte SAS flyga dig på den i stället för att tvinga upp dig i ottan för en 06:00-flight till FRA? Tror de inte ens själva att det planet kommer iväg??

Men det verkar finnas platser på morgondagens SK903: Flighten är öppen med följande tillgänglighet: AL C4 D4 J4 ZC RL Y6 S2 BC E2 M2 H2 Q2 V2 WC UC KC LC TC G2 NL.

Varför vill inte SAS flyga dig på den i stället för att tvinga upp dig i ottan för en 06:00-flight till FRA? Tror de inte ens själva att det planet kommer iväg??

mkt bra fråga. läge å ringa å fråga dem om det kanske?

Där ser man. Om man är positivt inställd kan man ju se det som en bra kundservice :). Men samtidigt är det nog så att en eventuell cancellering uppstår när du väl kommit till FRA... Å tredje sidan finns det fler alternativ från FRA till USA än vad som kan erbjudas från ARN vid 10-tiden.

Du lär under alla omständigheter få vara med om en ganska full flight eftersom dagens LH404 vart inställd och de lär behöva bokas om till morgondagens flighter

Hoppas dock allt går bra

Där ser man. Om man är positivt inställd kan man ju se det som en bra kundservice :). Men samtidigt är det nog så att en eventuell cancellering uppstår när du väl kommit till FRA... Å tredje sidan finns det fler alternativ från FRA till USA än vad som kan erbjudas från ARN vid 10-tiden.

Du lär under alla omständigheter få vara med om en ganska full flight eftersom dagens LH404 vart inställd och de lär behöva bokas om till morgondagens flighter

Hoppas dock allt går bra

Ja, det såg rätt fullt ut när jag skulle välja säte på LH400 imorrn. Men precis som du säger. Det finns betydligt fler alternativ över pölen från FRA än från ARN en lördag.

Håller alla tummar å tår för att jag inte går upp i onödan imorrn bitti.

Jag har haft tur.

På onsdag ska jag åka från CPH till NYC och lyckades med att få ut två biljetter i Eco Extra med Amex 2-4-1 (80.000 poäng) samt att jag köpte en biljett i ekonomi eftersom man får 3xpoäng. Denna biljett anmälde jag till uppgradering i förtid. Denna uppgradering gick igenom så nu har jag en person i business och två i Eco Extra.

Nu kvarstår konststycket att charma personalen på Kastrup så att även de två andra resenärerna kan bli uppgraderade på sina bonusbiljetter.

Har jag tur så går det eftersom det är mer än nio platser kvar i business. Vad tror ni om mina chanser?

Vad tror ni om mina chanser?

Ganska dåliga. Bonusbiljetter går inte att uppgradera enligt reglerna, så för att du ska lyckas måste det 1) finnas plats kvar och 2) det inte vara fullt med EBG/EBP som vill uppdatera sina betalda biljetter samt 3) en agent som är villig att bryta mot reglerna.

1/ Enligt flightstats är det mer än nio platser kvar i C så den biten är avklarad
2/ En onsdag är en bra flygdag till NYC eftersom det är inte fullt så många EBGs som på måndagar. Har EBG själv.
3/ Har lagt ut lite trådar bland de som jag känner med Kastrup som bas för att se om de kan hjälpa till. Annars gäller rad 14 i Eco extra och den är helt ok.

Toppen