Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

En tanke som slog mig är att om man har anmält sig till erbjudandet om trippla baspoäng till EWR så kanske det kan bli "dyrt" att köra OT eller poänguppgradering. Då OT går igenom så blir det väl en ny biljett i Z-klass, d.v.s. risken finns att den räknas som bokad vid uppgraderingsdatumet och man är därmed diskad från de trippla baspoängen och man får således färre statusgrundande poäng i C än i M. Detta gäller såklart bara under kampanjperioden men kan vara värt att tänka på förutsatt att det är som jag beskriver ovan.

Vad gäller för poänguppgraderingar, blir det en ny biljett och man riskerar därmed att förlora kampanjpoängen?

Nåhon som vet om biljetten räknas som "nybokad" eller om ursprungligt bokningsdatum fortfarande ligger på OT uppgraderade biljetter?

Det hoppas jag verkligen inte att det räknas som en ny för jag kör en MR och hoppas på OT och EWR 3xpoäng enligt julkalendern.

Fick precis ett avslag på uppgradering från Newark imorgon till Arlanda.
Spännande att se om Business och Eco Extra är fulla eller om det går att uppgradera vid gate.

Är det någon som kan se hur bokningsläget ser ut på flighter från newark till ARN imorgon tisdag?

Kan se i KVS.
Kod:
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------
SK         904     EWR   17:55     ARN   07:40     333      A0 C9 D9 J9 Z0 Y9 S9 B0 E9 M9 H9 Q9 V9 W0 U0 K0 L0 T0 G9

Ska resa med SK904 från New York EWR till Stockholm Arlanda den 24 januari och hade registrerat mig för uppgradering både med Optiontown och bekräftad poänguppgradering (från Economy till Eco Extra eller Business). Båda dessa avslogs (Optiontowns besked kom några timmar före beskedet om poänguppgradering). Detta trots att det verkar finnas gott om plats i Eco Extra och ca 7 lediga i business. Får väl testa med standby upgrad istället...

Min egen första kombination av både en OptionTown-uppgradering samt en sökt poänguppgradering visa SAS hemsida (CPH-BKK, från economy till Business) gick alldeles enligt plan. Optiontown triggades först och godkändes så nu får jag en massor med extrapoäng, Poänguppgradering meddelade mig någon dag efter att det inte gick att genomföra en uppgradering på min biljett. Toppen SAS!

Toppen