Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Det borde vara så, men man vill ju vara säker på att inte åka på 40 k poäng och 330 EUR för OT. Då är det en dålig deal...

Jag håller helt med att det är konstigt att införa detta utan ordentligt systemstöd och att många frågor återstår. Jag kan dock inflika att jag pratade med en agent från kundtjänsten i Sverige idag och han påstod att bekräftade uppgraderingarna prioriteras efter EB-status vid T-24. Det är fortfarande orimligt dyrt med 40k M-C O/W Norden-USA men 15k M-Y med prioritering för guld känns eventuellt som det skulle kunna vara användbart ibland.

Fungerar ju sådär med bekräftade uppgraderingar.. Testade att uppgradera dagens flight från Arlanda-Chicago till Eco Extra. Fick för ett par dagar sedan ett mail om att uppgradering ej gått igenom.

Testade dock på ARN uppe i loungen och då gick det utan problem.. Tänkte då att några bokat av i sista stund...

Döm om min förvåning när vi endast är 8-9 st i hela Eco extra... Varav 5 övriga uppgraderade sig från Eco precis som jag!

Kan ju knappast ha varit 25-30 st som avbokat i sista stund!

Ps. WIFI fungerar utmärkt på AA.

En bekant till mig åkte från Chicago till Stockholm med SAS i tisdags. På flygplatsen mötte de två goda vänner som ville uppgradera till Business. De var beredda att betala fullt pris för biljetten d.v.s. hela mellanskillnaden mellan economy och business. SAS kunde inte ordna detta vare sig i businessloungen eller i gaten. Planet var nästan tomt. Bara 85 pasagerare och minst 20 lediga platser i business. Är det inte lite märkligt att SAS inte kan sälja betalda uppgraderingar i gaten men utan problem kan uppgradera för poäng? Känns som om de förlorade omkring 40.000 kr där.

Jag mailade kundtjänst och frågade om hur man hanterade OT och bekräftade uppgraderingar och fick svaret att man bör försöka med OT annars i lounge/gate inte OT och bekräftad uppgradering

Märkligt att kundtjänst säger att man inte ska kombinera Optiontown med begäran om bekräftad uppgradering, när det inte står något om det på sas.se. Jag ska flyga New York EWR - Stockholm ARN med SAS nästa vecka och har registrerat mig för uppgradering med Optiontown och begärt en bekräftad uppgradering med poäng. Ska bli spännande att se vad som händer :)

Jag tror att största anledningen att de rekommenderar att inte göra båda, är att det troligen är oförutsägbart vilket som går igenom först. Sådant kan generera mycket frågor i onödan.

Jag begärde uppgradering till Eco Extra exakt 30 dagar innan min flight till Newark imorgon lördag. Igår fick jag ett mail om att den inte gått igenom.
[SIZE=2[I]]"Dear Customer

Thank you for your request for your intercontinental flight. Unfortunately we are unable to accommodate your request of Confirmed Upgrade for this flight. Your itinerary will be as originally booked.
As the booking situation can change at a later stage you are welcome to ask for a stand-by upgrade at check-in or at the gate.

Best Regards SAS"[/I][/SIZE]

Är det någon som fått igenom en i förväg bekräftad uppgradering?

Toppen