Senaste nytt

SAS introducerar bekräftade uppgraderingar på interkontinentala flygningar

Jag rekommenderar att du tar Söndag, mest för att det antagligen är något lägre beläggning på den flighten så ifall ni inte blir uppgraderade är det förhoppningsvis inte 100% fullt.

Jag kan också tänka mig att testa på ARN-EWR. EB guldservice rekommenderade dock mig att köra OT då de sa att det var större chans för uppgradering. Jag vill dock maximera chansen till C då jag åker med brorsan och han har inte åkt C longhaul. Dock vill jag helst att OT går före poänguppgradering.

Hjälpte dottern att uppgradera sin jullovsbiljett hem från LAX-ORD-ARN, måste säga att SAS levererade över förväntan. Inte nog med att hon blev uppgraderad på LAX-ORD med UA hennes resesällskap blev också upgraderad på båda sträckorna utan debitering på EB!
Way to go SAS!:eek:

var båda på samma bokningsnr?

Om eb guld rekommenderar att man testar med OT först så tyder det ju på att man ger OT prio före poäng eller tolkar jag in för mycket?

Om eb guld rekommenderar att man testar med OT först så tyder det ju på att man ger OT prio före poäng eller tolkar jag in för mycket?

Jag frågade hur det fungerade, vad som hände om man anmält sig till båda o.s.v. Tyvärr var svaret inte så uttömmande utan de rekommenderade OT då det var störst chans. Men efter att ett par BC- medlemmar testat så får vi ett empiriskt underlag och egen statistik... ;)

Problemet är väl att det inte är säkert att den ena eller andra uppgraderingen processas vid en viss tid, så ibland kanske OT går igenom först och ibland poäng. Jag kommer nog att köra på OT och om det blir nej där satsa på stand-by upgrades även i fortsättningen.

Problemet är väl att det inte är säkert att den ena eller andra uppgraderingen processas vid en viss tid, så ibland kanske OT går igenom först och ibland poäng. Jag kommer nog att köra på OT och om det blir nej där satsa på stand-by upgrades även i fortsättningen.

Jag funderar också på att göra detta då jag inte ser om i vilken ordning detta kan gå igenom,
hur agerar OT om resan redan har blivit poänguppgraderad?
Väldigt iffy...

Toppen