Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

jth

Medlem
Lite OT, men måste dela med mig av något jag noterade ombord på en av de få blöta flygningar jag varit på.

De som började bli lite väl "glada" i Plus fick visserligen beställa mer drinkar, men de serverades färdigblandade i glas från galley. Det blev mindre och mindre i glasen med tiden, och gissningsvis även svagare och svagare...

Det är ju därför man ska hålla sig till bubblet :)
 

Ormen

Medlem
Och var är statistiken som visar att dessa 97 personer flög i Plus? Eller som visar att de flög med SAS av huvud taget.

Det är bara en usel ursäkten bolagets sida. Varför begränsas inte den köpta spriten? Tar företaget oss för idioter som tror på allt som bolaget säger?
Det minsta man kan förvänta sig är väl ändå raka svar?

Och att det skulle vara någon riktlinje och inte regel - suck. Finns redan i denna tråd bevis på att så inte är fallet.
Själv har jag fotograferat alla officiella uttalanden kring just detta och kommer visa upp när jag åker plus nästa gång.
 

Canadien

Medlem
Det här kanske kan bli en bra inkomstkälla för poäng, om man som EBD inte får en fjärde dryck i Plus gratis p g a att CC tolkat texten som en regel istf riktlinje, hur många points kan kompensationen bli? 2k per resa?
 
Och var är statistiken som visar att dessa 97 personer flög i Plus? Eller som visar att de flög med SAS av huvud taget.

Det är bara en usel ursäkten bolagets sida. Varför begränsas inte den köpta spriten? Tar företaget oss för idioter som tror på allt som bolaget säger?
Det minsta man kan förvänta sig är väl ändå raka svar?

Och att det skulle vara någon riktlinje och inte regel - suck. Finns redan i denna tråd bevis på att så inte är fallet.
Själv har jag fotograferat alla officiella uttalanden kring just detta och kommer visa upp när jag åker plus nästa gång.

Jaja, du om det.
Jeg ville bare påvise at det er ett ökende problem i flybransjen.
Jeg sa aldri at alle 97 flöy i sas +, at du ikke klarer å se den får väre ditt problem!
 
Enig. Grovt regnet er det vel nærmere 100 millioner reiser per år, så det er altså en synder som begrunner restriksjonen for de nihundreognittinitusen nihundreognittini som ikke har blitt anmeldt. Prøv å applisere samme moral-logikk på andre områder :rolleyes:
Nå er det vel litt värre at en dritings fyr går amok på ett fly enn på byen!
Og jeg tolker det nå dit hen at oppförer en seg normalt og ikke er overstadig så får en nok den siste drinken allikevel. Er nok bare for å luke ut at ikke fulle tröndere ikke skal få mer enn de har godt av på flyene. Går vel ikke ett år uten at ett fly fra värnes må diverte pga unruly pax :p
 

Kiev

Medlem
Er nok bare for å luke ut at ikke fulle tröndere ikke skal få mer enn de har godt av på flyene. Går vel ikke ett år uten at ett fly fra värnes må diverte pga unruly pax :p
Hehe, ja bartebyen er nok overrepresentert i dette utvalget:)
Jeg håper du har rett, men er redd du tar feil, på villigheten til å være fleksibel hos cabin crew. All erfaring tilsier at det kommer til å bli lotteri på hvordan dette skal tolkes. :(
 
Hehe, ja bartebyen er nok overrepresentert i dette utvalget:)
Jeg håper du har rett, men er redd du tar feil, på villigheten til å være fleksibel hos cabin crew. All erfaring tilsier at det kommer til å bli lotteri på hvordan dette skal tolkes. :(
Ja det er veldig synd at en ikke kan väre mer konsekvent, slik at det kommer ann på dagsformen etc etc hos crew.
Ser jo ut til at det desverre er det lille mindretallet som ödelegger for flertallet nok engang (nå tenker jeg ikke bare flybransjen, men samfunnet generellt)
 
I fjor ble nesten 100 anmeldt for fyllebråk på fly | ABC Nyheter

Kanskje SAS er inne på noe allikevel, så får jo bare de alkoholtörste mene noe annet...
En for problemstillingen ganske intetsigende statistik.

Det ses blandt andet at der er 142% flere tilfælde af rygning ombord mod "kun" 76% flere tilfælde af problematisk-beruselse ombord. Så vidt jeg husker serverer SAS ikke gratis tobak på SAS Plus...?

Rapporten fortæller intet om udviklingen i passagervolumen i perioden - det er således ikke muligt at sammenligne "incidents/1.000 pax" og derved heller ikke muligt at sige noget mere konkret om denne udvikling.

Det eneste som jeg med 100% belæg i den viste statistik kan sige er at hyppigheden for rygning er steget mere i 2014 end hyppigheden for beruselse er steget i 2014.

Hvis man alligevel skal finde 1 ting i statistiken som peger i retning af at gratis alkohol i SAS Plus måske har været en medvirkende årsag, er det fordelingen mellem "hændelser-indenrigs" og "hændelser-udenrigs".

Hændelser-inderigs er vokset med 6% mens hændelser-udenrigs er vokset med 156%. I lyset af, at der tidligere har været begrænset alkoholservering på norske indenrigsflyvninger, er der en mulig samvariation mellem fri alkohol i SAS Plus og flere berusede passagerer på de norske fly - oplysningerne i statistikken er dog så mangelfulde at det ikke er muligt at fastlå en klar kausalitet mellem de to.
Jaja, du om det.
Jeg ville bare påvise at det er ett ökende problem i flybransjen.
Jeg sa aldri at alle 97 flöy i sas +, at du ikke klarer å se den får väre ditt problem!

Var det så ikke en idé at SAS fantastiske kabinepersonale benyttede de glimrende værktøjer som allerede i dag findes til at håndtere urolige og berusede passagerer?
 
Toppen