Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Det är ett solklart och stort steg mot ett renodlat LCC koncept, snacket om berusning är bara ren BS, jag tycker det är lika bra att man väljer väg. Mellanmjölks alternativet är sämsta tänkbara vägen att gå om man vill rädda bolaget på sikt.

Är SAS-ledningens avsikter att förvirra personal och resenärer så har de lyckats!
Dylikt tramsande får mej att söka andra flygbolag.

Jag förväntar mej en fullgod service av en motiverad personal.
I denna snabbväxande tråd finns flera tips för SAS-ledning, friendly advise, pay attention!

Vet inte om den frågan kommit upp i tråden så här långt, men vorde det helt enkelt inte en idé att helt lägga ner PLUS på de riktiga sommardestinationerna? Då slipper man frågor om lounge och fast track för guldmedlemmar och ha olika kabininndelning etc. Vill man utöka det hela kan man helt enkelt ta bort dessa flyg från Star Alliance och därmed HELT slippa lounge, fast track eurobonus-poäng etc. Och ta betalt för ALLT.

Vad syftar detta på? Finns det någon mening att boka PLUS om man ändå behöver betala för drinkarna. Tror nog att det mest handlar om en principfråga snarare än en pengarfråga.
Nu bokar man kanske inte plus för att få gratis dricka.
Personligen ser jag att de är helt avboknignsbara samt att jag får mer miles som de 2 största anledningarna till att boka SAS PLUS. Att jag sedan fått gratis dryck ombord och lounge har varit något som kommit med på köpet som varit väldigt trevligt.

Vet inte om den frågan kommit upp i tråden så här långt, men vorde det helt enkelt inte en idé att helt lägga ner PLUS på de riktiga sommardestinationerna? Då slipper man frågor om lounge och fast track för guldmedlemmar och ha olika kabininndelning etc. Vill man utöka det hela kan man helt enkelt ta bort dessa flyg från Star Alliance och därmed HELT slippa lounge, fast track eurobonus-poäng etc. Och ta betalt för ALLT.
Alternativt lägga ner Plus på korta distanser helt, och gå över till Go, Go Flex och Go Full Flex.

Det är ju ändå i princpi bara flexibiliteten i biljetten som är värd att betala för idag, men den är värd att betala för.

Behåll EB poäng, och ge lounge bara till EBG och uppåt. De som inte är frequent fliers och vill ha lounge kan köpa ett lounge-pass till en Go-biljett - det kan man ju sälja med redan vid biljettköpet.

Ombordservice är som i Go - kaffe och te ingår, allt annat kostar.

Då blir det åtminstone enkelt och tydligt.

Alternativt lägga ner Plus på korta distanser helt, och gå över till Go, Go Flex och Go Full Flex.

Det är ju ändå i princpi bara flexibiliteten i biljetten som är värd att betala för idag, men den är värd att betala för.

Behåll EB poäng, och ge lounge bara till EBG och uppåt. De som inte är frequent fliers och vill ha lounge kan köpa ett lounge-pass till en Go-biljett - det kan man ju sälja med redan vid biljettköpet.

Ombordservice är som i Go - kaffe och te ingår, allt annat kostar.

Då blir det åtminstone enkelt och tydligt.

Intressant vinkling, sätena är ju alltid samma intraeuropa så en sk business klass är ju spel för gallerierna!
På 737-700 sitter business class bredvid toan...succe

Så antingen alleconomy eller riktiga säten i business class...Kan det vara svårare?!?

Lite OT, men måste dela med mig av något jag noterade ombord på en av de få blöta flygningar jag varit på.

De som började bli lite väl "glada" i Plus fick visserligen beställa mer drinkar, men de serverades färdigblandade i glas från galley. Det blev mindre och mindre i glasen med tiden, och gissningsvis även svagare och svagare...

Toppen