Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Jag förstår vad ni pratar om. Jag har bara en annan uppfattning.
Alla andra premiumbolags CC klarar av och säga nej till berusade folk och behöver inte skriftliga saker. Är SAS CC inkompetenta....jag tror inte det utan det ligger ekonomi bakom det. Trist att inte SAS kan erkänna detta.......

Ja, eftersom SAS är "ärliga" mot sina anställda och begär att de ska gå med på försämrade villkor för att bolaget ska överleva så borde de kunna vara ärliga mot sina kunder också, och vänligt meddela att de för att minska miljöpåverkan av för tungt lastade spritvagnar och för att spara pengar så försämras villkoren för plusresenärer något.

• Gilla
Reactions: SG
Kan först hur SAS tänker för just på linjerna till Medelhavet har jag ett par gånger upplevt personer som har varit karatefulla redan vid boardningen och senare tjafsat ordentligt med personalen. Kan gissa att det är mycket enklare att bara peka på en text än bara muntligt argumentera, för hört kommentaren "Vart står det...."

Samtidigt skulle hellre se att de nekar uppenbart berusade personer att boarda överhuvudtaget för då skulle regeln/riktlinjen om max 3 dryck inte behövas. Känns mycket enklare att hantera situationen på marken än 10 000 meter.

IMG_7208.PNG

Enligt SAS gäller denna "riktlinje" även Diamond i Go...

Lite ironi nu, för det här skämtar man inte om :)
Det sägs att SAS hade berusade passagerare ombord under vintermånaderna. Höst och vinterrekommendationen kommer vara: "Max en enhet alkohol per person i Plus. Diamond får endast alkoholfritt i Go, begränsning ej bestämd...

Toppen