Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Jag har väntat med att boka C på longhaul för att få äkta lieflat*...ska jag behöva fundera på om jag ska få mitt 4:e glas skumpa nu också???
(har inte fattat om det gäller på longhaul, heller inte det där med Go och plus...)
* - jag flyger regelbundet

Jag har väntat med att boka C på longhaul för att få äkta lieflat*...ska jag behöva fundera på om jag ska få mitt 4:e glas skumpa nu också???
(har inte fattat om det gäller på longhaul, heller inte det där med Go och plus...)
* - jag flyger regelbundet
Gäller inte Business och (kanske) inte heller longhaul, någon som läst ny meny i plus longhaul?

Artikeln är ju väldigt konstig. Läser man den verkar sas ha gratis alkohol på planet och nu förbjuder man alla att dricka mer än 3 drinkar. Oberoende av status och bokningsklass.

Vanlig läsare får en mkt konstig bild av sas o deras policys.

Är det inte så att det gäller som riktvärde max 3 drinkar oavsett kabinklass. Man blir väl lika packad efter tre drinkar oavsett kabinklass och kortstatus, eller har jag missat något.

Nu är ju hela förslaget ett överförmynderi eftersom dom redan nu har möjlighet att sluta servera den som börjar bli packad. Vi behöver inte gå tillbaka till motbokens tid igen.

Är det inte så att det gäller som riktvärde max 3 drinkar oavsett kabinklass. Man blir väl lika packad efter tre drinkar oavsett kabinklass och kortstatus, eller har jag missat något.

Nu är ju hela förslaget ett överförmynderi eftersom dom redan nu har möjlighet att sluta servera den som börjar bli packad. Vi behöver inte gå tillbaka till motbokens tid igen.

Det var väl begränsning i GRATIS drinkar i PLUS.. tex kan du ju som EBD i GO beställa gratis drinkar..
Ingenstans står det väl att det bara är 3 drinkar per person på hela flyget oavsett klass?

Att man försöker maskera detta till ett korståg i Systembolagets anda är ju bara tragiskt.
Det finns bara en anledning att SAS håller på med alla dessa konstiga avarter till regler. PENGAR. Någon någonstans har räknat ut att man kan spara x% pengar på att införa den här gränsen. samma någon räknade även ut att smoothies på intercont är dyrt som guld och att chips i C-klass kostar lika mycket som slot-tiden på JFK.

Toppen