Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

TP12

Medlem
Touché!

Nej, men ska vi vara lite seriösa, så är min kommentar fortfarande ganska relevant.

Vi ser mycket klagomål här på renhet, lite sliten kabin, trångt? (sämre seat pitch än SAS egna flygplan) och kabinpersonal som kanske inte är helt införstådda med SAS serveringskoncept. Fair enough. Jag kan inte bedöma själv, då jag inte flugit, så litar på folks subjektiva åsikter som delas här.

Men säkerhetsmässigt, vilket var det jag kommenterade på tidigare, finns det fortfarande ingenting att anmärka på vad jag kan se. Ingenting som har någon grund iaf.
Tycker nog att det här säger en del om inställningen https://www.nrk.no/norge/fly-med-sas-passasjerar-mangla-exit-skilt_-_-noko-gamalt-rask-1.16485444
 

hco

Medlem
Har bara en flygning med SmartLynx (ARN-OSL).

Slitet plan? Ja.

Service? Själv satt jag i Go så inte så mycket att utvärdera men jag studerade med intresse hur det stod till i Plus (från första raden i Go).

Förutom att personalen hade sina egna väskor längst fram, vilket är suboptimalt för Plus-passagerarna på rad 1 så noterade jag att personalen spanade proaktivt för Go:are som var på väg att dumpa sitt handbagage i Plus. En blev tillsagd att ta med sitt handbagage till Go. Sånt uppskattar jag.
 
Har bara en flygning med SmartLynx (ARN-OSL).

Slitet plan? Ja.

Service? Själv satt jag i Go så inte så mycket att utvärdera men jag studerade med intresse hur det stod till i Plus (från första raden i Go).

Förutom att personalen hade sina egna väskor längst fram, vilket är suboptimalt för Plus-passagerarna på rad 1 så noterade jag att personalen spanade proaktivt för Go:are som var på väg att dumpa sitt handbagage i Plus. En blev tillsagd att ta med sitt handbagage till Go. Sånt uppskattar jag.
+1 på den!
 

fcx

Medlem
Säsongspremiär för egen del på Jet Time, och ska man döma av resencionerna här så levererar de Smartlynxupplevelse.

Lätt försening

Städningen lite sisådär, då denna present väntade på mig på min plats
DSC_5833.JPG

Sliten inredning.

Crewväskor på rad ett och två.

Crew trevliga och några pratar Svenska.

Fasten seatbelt 20 minuter innan landning.
 

011430121

Medlem
Jag har klagat på SmartLynx på samtliga 5 flygningar jag har gjort.
idag var det min sjätte flygning med bolaget mellan ARN-MXP, och det var en flygning och service av högsta klass.
Visserligen blev vi 1 timme sen ut från ARN, men det berodde på mycket trafik på ARN även över Europa var det många flyg i luften sa kaptenen, samt det var åska och kraftigt regn på MXP.

När vi kom upp i luften så serverades frukost boxen snabbt, kaffe och te likaså. Det var 5 rader plus ca 20 pax, toaletten öppnades direkt när säkerhetsbältets skylten släcktes.

Kabinchefen en man på ca 35 år hade fullkoll, jag satt på 1D beställde in en Cola Zero när den var uppdrucken var han snabbt fram och frågade om jag ville ha en till!

Det är var en helt annan SmartLynx upplevelse än de fem andra flygningarna.

En smart mugghållare på första raden plastglaset passade perfekt.

IMG_1248.jpeg
 

Mr Basic

Medlem
Jag har klagat på SmartLynx på samtliga 5 flygningar jag har gjort.
idag var det min sjätte flygning med bolaget mellan ARN-MXP, och det var en flygning och service av högsta klass.
Visserligen blev vi 1 timme sen ut från ARN, men det berodde på mycket trafik på ARN även över Europa var det många flyg i luften sa kaptenen, samt det var åska och kraftigt regn på MXP.

När vi kom upp i luften så serverades frukost boxen snabbt, kaffe och te likaså. Det var 5 rader plus ca 20 pax, toaletten öppnades direkt när säkerhetsbältets skylten släcktes.

Kabinchefen en man på ca 35 år hade fullkoll, jag satt på 1D beställde in en Cola Zero när den var uppdrucken var han snabbt fram och frågade om jag ville ha en till!

Det är var en helt annan SmartLynx upplevelse än de fem andra flygningarna.

En smart mugghållare på första raden plastglaset passade perfekt.

Visa bifogad bild 145320
Då är det den Smart Lynx-upplevelsen man får hoppas på (då de ersatt Connect med Smart Lynx på sträckan LIN-ARN i oktober).
 

Mimmisa

Medlem
Hade min första flygning med SmartLynx i helgen ALC-ARN. Var otroligt skeptisk inför flygningen, men förutom en timmes försening så var det en bra flygning. Satt i Go vid nödutgången och upplevde att kabinpersonalen var både trevligare och hade en högre servicenivå än SAS och var bra på engelska. Upplevde också som att det var ett högre säkerhetstänk överlag (längre tid med säkerhetsbälte vid start och landning, längre förklaring om nödutgången, mer noggranna kontroller osv). Det enda jag saknade var wifi.

Såg nu att min flygning ARN-FCO i höst även den blivit utbytt till SmartLynx. Bortsett från förseningen och inget wifi så känner jag att det kvittar lite om det är SAS eller SmartLynx som utför flygningen faktiskt utifrån den erfarenheten.
 
Toppen