Ni som har flugit med SamartLynx med SK nummer hur var det med servicen från personalen, stolarna o.s.v. ?
Kommer att flyga CDG-ARN om en vecka med några kollegor, varav en är extremt ”flygrädd” har undanhållit berättat att det inte är SAS som kommer utföra flygningen utan SmartLynx.
Sammanfattning av flight SK580 igår kväll: Totalt kaos
Vi blev ca 2h sena ut från CDG, och här var ju flygplatsen helt värdelösa. Man posta inte ut något om en försening utan det stod "On time" på samtliga skärmar i terminalen. SAS själva mailade ut om 1,5h försening ca 17 min efter avgångstid vilket är otroligt dåligt. Speciellt när man kunnat sitta kvar i loungen och slippa terminaldelen utan tillräckligt med sittplatser. Blev att stå i gate ca 2h och vänta.....
Kliver ombord denna kritvita ca 15,5 år gammal A320-200.
Vilket bolag är det vi flyger sa dom?
Kabinen
Ingen garding, Ingen plusskylt, det var en snubbe som flyttade fram en rad till en tom Plus-rad från GO och crew hade ingen koll på att han inte skulle sitta där så fick massa PLUS service.
Benutrymme var minimalt....
Man tog även upp första 3 raderna av PLUS overhead bins med crew egna väskor och infant lifevest m.m.
Väl i luften på denna flight med 2h flygtid!
Det tog 45 min innan första vagnen kom ut och då var det en matvagn. Dock var det inga matlådor utan första raderna i PLUS fick pizza sen fick resten tapaslådan.
Sen 1h15min in i flighten kom drycker ut och då hade ju alla ätit klart.
Ytterligare 15 min senare hitta dom de faktiska matlådorna och började komma ut för att dela ut dom. Ingen tog emot dom för vi hade ju fått något att äta och många var redan trötta på hur utdraget detta blev.
Övergripande kändes det som att dom antingen inte kan organisera sig alls eller så har dom inte fått någon som helst introduktion på SAS Servicen.
Utöver allt ovan var crew väldigt trevliga och försökte få ihop allt så gott de kunde.,
Jag hoppas SAS bara använder denna maskin på charterflyg framöver......