Senaste nytt

SAS hyr in Boeing 767 för att klara Atlanttrafiken

Någon som har mer info gällande detta, sker detta fortfarande sporadiskt till olika resmål?

Redan nervös för en resa ARN-ORD i Oktober samt ORD-CPH-ARN i början av novmemer...

Den verkar åtminstone ha slutat gå regelbundet på 901/902 nu, vilket väl var planerat efter 16 Aug. Hoppas det håller i sig till mitten på Sep när jag ska med 902... Men det var väl scheduled service - sedan ska den fortfarande användas sporadiskt på div resmål om det är problem med någon av de ordinarie kärrorna. Seda nska den tillbaks på scheduled service i mitten på okt, då till IAD.

Och det lär ju vara de kortaste distanserna ut från CPH som den används på (för att slippa repositioning om möjligt) i de sporadiska fallen, så jag skulle gissa att risken är störst på CPH<->EWR och CPH<->IAD. Men det är en ren gissning...

Gah, ser att vår returresa från IAD i oktober är planerad med 767. Får se om det kan åtgärdas. Den leasade A343:an hade jag ju däremot kunnat gå med på...

Jösses, den här tråden har jag nog missat. Har väl i min naiva världsbild trott att om man hyr in något flyg så har det i alla fall standard motsvarande TUIfly. (som nog är det lägsta jag kan tänka mig) men jag hade uppenbarligen fel. (IFE har ju ersatts med OFEFS On Flight Entertainment For Some)
Verkar som man får hoppas att nästa veckas flygning till PVG går som planerat. Med flyget som ursprungligen angetts, med säten som ursprungligen angetts....
Blir ju en intressant höst att jämföra SAS Business i en silvertejpad A340 och AF A380 (förhoppningsvis utan silvertejp)

Jösses, den här tråden har jag nog missat. Har väl i min naiva världsbild trott att om man hyr in något flyg så har det i alla fall standard motsvarande TUIfly. (som nog är det lägsta jag kan tänka mig) men jag hade uppenbarligen fel. (IFE har ju ersatts med OFEFS On Flight Entertainment For Some)
Verkar som man får hoppas att nästa veckas flygning till PVG går som planerat. Med flyget som ursprungligen angetts, med säten som ursprungligen angetts....
Blir ju en intressant höst att jämföra SAS Business i en silvertejpad A340 och AF A380 (förhoppningsvis utan silvertejp)

Om jag förstått det rätt så skickar man av någon anledning aldrig 767:an österut så du borde vara safe på din trip till PVG.

Ja Omni oroar jag mig kanske inte så mycket för.
Däremot har man ju genom åren haft en del incidenter där produkten inte varit helt ok. (Ovan nämnda silvertejp) ej fungerande IFE, säte som inte fungerar etc.
Som vanlig svensk hedersmedborgare har man ju då knutit näven i fickan, surnat till och gnällt på flygpersonalen som inte kunnat göra något då alla säten varit upptagna. När man sedan kommit hem har man inte brytt sig fast med BCs hjälp har man kanske en lite annorlunda inställning idag.. :)
Nåväl lite väl mycket OT.
Reagerade mest över att bilderna som Agö postade i denna tråd inte var förenliga med min bild av SAS.

Jag skulle bara bli glad om jag hamnade på en flight utan fungerande IFE. Jag använder alltid iPad:en i alla fall och i många fall får man ersättning för trasig IFE så det vore som Agehall redan nämnt en ren bonus.

Jag får kompensation (voucher 400 Euro eller 25 000 poäng) av SAS för att bonusresan till NYC i business blev med Omni Air både ut och hem i augusti. Ganska okej tycker jag även om det kanske borde vara lite mer poäng.

Toppen