Senaste nytt

SAS hyr in Boeing 767 för att klara Atlanttrafiken

Kricka

Medlem
Nu blir jag riktigt trött på SAS som jag annars brukar både gilla och ibland försvara.
Den 26/10 flyger jag och familjen med sista MD-80 flyget till CPH för att sedan ansluta
med SAS till IAD (Dulles) där man nu plötsligt lagt in Omni Air som operatör ! Ingen
IFE och "amerikansk" service (?j - då börjar t.o.m. ekonomipriset bli dyrt !
Ska kontakta SAS för att se vad man kan göra även om risken då finns att man missar
sista reguljära MD-80 resan.
 

011430121

Medlem
Beror detta månna på att SAS skall börja med kabinuppgraderingar eller är det bara helt vanliga D-checkar (om det nu är den som tar längst tid)? Med andra ord kan vi nog inte räkna med den extra 340:n förrän efter oktober...

Vill minnas att det var ommålning av några maskiner, om jag inte är helt ute och cyklar så var det några 330or tror inte att man har hunnit att börja kabinuppgradera ännu.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu blir jag riktigt trött på SAS som jag annars brukar både gilla och ibland försvara.
Den 26/10 flyger jag och familjen med sista MD-80 flyget till CPH för att sedan ansluta
med SAS till IAD (Dulles) där man nu plötsligt lagt in Omni Air som operatör ! Ingen
IFE och "amerikansk" service (?j - då börjar t.o.m. ekonomipriset bli dyrt !
Ska kontakta SAS för att se vad man kan göra även om risken då finns att man missar
sista reguljära MD-80 resan.

Om du redan har bokade biljetter skall du kunna boka om dem mot en annan destination (EWR?) i lägsta tillgängliga bokningsklass inom samma kabin. Så det kan ju vara ett alternativ om du vill undvika Omni Air.
 

lars.dec8

Medlem
Jag bokade businessclass via Amex 2-4-1 för mig och min fru. Första gången som jag bokat privat i C klass och såg framemot en lyxig och skön resa till New York. Sedan läste jag här på BC.se att det är Omni air på fredagen den 9/8 med SK901. Jag blev riktigt arg och besviken. Försökte boka om men det var lönlöst. Hemresa var i måndags med SK902. Måndag eftermiddag i NYC läste jag sms som skickats från SAS kl. 11.30 samma dag att även denna flygning skulle ske med Omni. Hela den eftermiddagen och kvällen blev förstörd för att jag blev så fruktansvärt arg. Jag skickade klagomål redan den 7/8 till SAS över detta och har inte fått något svar. Nu ska jag skicka ett nytt klagomål och yrka på kompensation för den bristfälliga produkt som vi fick jämfört med vad vi köpt i februari.

Jag vet inte vad jag har att vänta för svar om jag får något svar, men kanske kan någon här på forumet ge guidning vad kompensationen borde vara?

Inget var ju i närheten av den produkt som SAS har i C klass på A340. Det värsta tycker jag dock är att SAS inte informerar tidigare om att flighten kommer att ske med ett charterplan så att man har en chans att boka om.
 

Kricka

Medlem
SAS hävdar att det inte finns några biljetter kvar i de lägre bokningsklasserna..

Om du redan har bokade biljetter skall du kunna boka om dem mot en annan destination (EWR?) i lägsta tillgängliga bokningsklass inom samma kabin. Så det kan ju vara ett alternativ om du vill undvika Omni Air.
 

perhall

Medlem
Börjar bli som Holiday Autos (det finns väl inte kvar sen några veckor?), dvs. man vet inte alls vad man får.. tragiskt!
Per
 

Stefan62

Medlem
Börjar bli som Holiday Autos (det finns väl inte kvar sen några veckor?), dvs. man vet inte alls vad man får.. tragiskt!
Per

OT: Menar Du den svenska delen av HolidayAutos? De finns kvar och jag använder dem sedan mer än 20 år för hyrbilsbokningar och har alltid fungerat bra. Dina erfarenheter?
 

fly4fun

Medlem
OT: Menar Du den svenska delen av HolidayAutos? De finns kvar och jag använder dem sedan mer än 20 år för hyrbilsbokningar och har alltid fungerat bra. Dina erfarenheter?

Holiday Autos var en egen Svensk agent som förmedlade hyrbilar till slutkund och resebyråer. För ca 2 mån sedan köpte cartrawler upp domänen och numera är holidayautos bara en så kallade whitelabel av cartrawler lösningen. Svenska agent verksamheten har upphört.
 

jth

Medlem
Är det bekräftat att den leasade A340:n kan tas i trafik till vinterprogrammet nu? Jag ska åka till IAD mellan jul och nyår och tänkte göra en optiontown-uppgradering men om det finns risk för att man åker på "omniair-blåsningen" så är det ju bortkastade pengar...
 
Toppen