Senaste nytt

SAS Head Chef Peter Lawrence går till British Airways?

De amerikanska bolagen kan faktiskt mäta sig med sas även om de inte har egen öl utan köper in craftbeer från olika bryggerier. United kör ju tex goose island ipa som jag tycker är jämförbar med mikkeller burkarna.
Senast jag flög United hade dom Stella och Miller samt någon blek Lagunitas. Inte imponerand.

Bara fått två ggr, en med seatblock och förra veckan med en mindre man bredvid. Hade ju massa utrymme mot fönstret där jag kunde bre ut mig lite mer.
Så länge man har seatblock bredvid fungerar det bra. Får man inte det (eller ännu värre, själv hamnar i mittensäte) är det i princip omöjligt. Man får helt enkelt äta en i taget, vilket inte alltid är det lättaste att få igenom...

Boxarna kändes som ett ”kul grepp” men kanske inte det mest praktiska. Kändes också som att det genererade mycket skräp per passagerare. Har svårt att se hur en enkel brickservering inte varit lättare, både att servera och äta. Dock så var innehållet ofta bra kvalitet och kändes fräscht.

Boxarna fungerar utmärkt för att minimera skräpet om passageraren förstår exakt hur det funkar. Man måste lägga tillbaka allt i boxen i exakt rätt ordning, så fungerar det utmärkt. Men det är nog bara en ytterst liten andel av passagerarna som faktiskt vet det, och det medförljer ingen instruktionsbok... (Och man kan diskutera om det borde behövas instruktionsbok, men det är en separat fråga)

Däremot håller jag med er båda om att den faktiska maten brukar hålla rätt bra klass nuförtiden. Definitivt bättre än t.ex. det som Lufthansa serverat mig i Business de senaste gångerna (nu pratar vi inom Europa fortfarande förstås, och inte longhaul)

Boxarna fungerar utmärkt för att minimera skräpet om passageraren förstår exakt hur det funkar. Man måste lägga tillbaka allt i boxen i exakt rätt ordning, så fungerar det utmärkt. Men det är nog bara en ytterst liten andel av passagerarna som faktiskt vet det, och det medförljer ingen instruktionsbok... (Och man kan diskutera om det borde behövas instruktionsbok, men det är en separat fråga

Jag syftar inte på skräpvolymen ombord utan på mängden material som används i engångsformat. Känns spontant som att det går åt en del för att få ihop boxen. Och allt är ju single use

Jag syftar inte på skräpvolymen ombord utan på mängden material som används i engångsformat. Känns spontant som att det går åt en del för att få ihop boxen. Och allt är ju single use
Ah då förstår jag. Det gör det onekligen, men det gäller nog en hel del andra alternativ också. Och de slipper iaf flyga runt med smutsigt porslin på slingorna efter att den maten ätits upp vilket också definitivt har en miljö kostnad.

Senast jag flög United hade dom Stella och Miller samt någon blek Lagunitas. Inte imponerand.
Det skiftar väl lite, men på American Airlines fick jag voodoo ranger från new Belgium och delta har lite olika craft beer utifrån destination. United var yup 1 år sedan nu och då var det goose island ipa. Sas har ju alltid samma så man vet vad man får och den är bra. De andra bolagen I Europa och Asien är inte ens nära enligt mig.

Det är ju lite direkt lite material över med det gamla konceptet heller. Skulle gissa att mängden skräp är relativt likvärdigt.

Goose Island finns ju tex på varenda sportbar i alla fall på denna sida Atlanten. Men det är möjligt att jag missat nåt, bittra tyska pilsners ligger mer i min smak än både rödbetsöl och IPA
Goose island ipa är ju massproducerad deluxe. Även om den tillhör anheiser bush numera så är det en av de bästa standard ipa enligt mig och finns ju typ på alla barer i USA. Finns ju lika många ölstilar som det finns druvsorter till vin typ så när det erbjuds mer än bara standard är jag nöjd. Låt oss hoppas att Peters efterföljare fortsätter på inslagen väg med samarbete med nordisk craftbeer som enligt mig inte behöver vara extraordinär utan bara något annat än standard lager.

Fått voodo ranger long haul i polaris också :)
Riktigt bra både den och Goose IPA tycker jag.

Det skiftar väl lite, men på American Airlines fick jag voodoo ranger från new Belgium och delta har lite olika craft beer utifrån destination. United var yup 1 år sedan nu och då var det goose island ipa. Sas har ju alltid samma så man vet vad man får och den är bra. De andra bolagen I Europa och Asien är inte ens nära enligt mig.

Toppen