Senaste nytt

SAS Head Chef Peter Lawrence går till British Airways?

Lol. Där fick jag. Dricker nästan aldrig starksprit ombord. Det jag egentligen ville få fram var att jag håller helt och hållet med om att nordiska inslag i mat och dryck känns mycket välkommet.
Jag vet inte om jag håller med om epitetet billig sherry för Tio Pepe. Förvisso är prislappen låg, men Tio Pepe är ett av de bättre valen i kategorin torr sherry.

Märkligast måste väl ändå vara de färdigupphälda ölen? Vem vill ha en öl som stått en kvart innan man får den. Och inte särskilt kalla ser de ut att vara. Finns fler bilder från kabinen där man bl.a. ser den höga kockmössan. Lågg då även märke till att overheaden var ”öppen” alltså utan lucka. Förklarar nog varför kabinerna ser ut ha så högt i tak på alla bilder, framför allt ovanför sätena.

Ja förr var det annat

InsideFlyer-DK-SAS-Gamle-billeder-fra-SAS-3.jpg

33D5A7AB00000578-3572879-image-a-106_1462373465167.jpg

33D6010300000578-3572879-image-a-139_1462375810425.jpg

“Please accept our aplogy if due to the previous passegengers selections that your choice is not available” då som nu alltså!!!
Är inte det en standardskrivning, som snarlikt eller rent av nästan ordagrannt står i flera (de flesta?) flygbolags menykort?

AirFrance skriver:
We apologize if your chosen dish is no longer available or if one of its components is not as advertised on the menu.

KLM skriver:
We apoligize if your preferred choice of food and drinks is not available.

Toppen