Senaste nytt

SAS Head Chef Peter Lawrence går till British Airways?

Nu vet jag inte om han är skyldig till boxens utformning, dock innehållet i den. Har bara ätit lådan 2 ggr och de har båda varit goda och med de nyare besticken gick det att äta relativt enkelt.

Även om jag förespråkar den speciella ölen i business så kan jag förstå om den försvinner då den tilltalar en väldigt liten grupp resenärer ombord. Att ta bort mikkeller-burken vore dock ett självmål.
Vilken är den speciella ölen? Jag provade någon rödbetsöl(?) en gång på flyget - var det den?
Medhåll om Mikkeller-burken. Något jag ser fram emot på SAS flygningar.

Vilken är den speciella ölen? Jag provade någon rödbetsöl(?) en gång på flyget - var det den?
Medhåll om Mikkeller-burken. Något jag ser fram emot på SAS flygningar.
Ja, rödbetsölen är WPS2, just nu serveras WPS3 som är någon form av belgisk öl. Från september tror jag det är kommer WPS4 som är en spontan cherry, den går att dricka redan nu på mikkellerbaren på Kastrup. Passade på att köpa med 4 sådana flaskor från senaste resan.

Ja, rödbetsölen är WPS2, just nu serveras WPS3 som är någon form av belgisk öl. Från september tror jag det är kommer WPS4 som är en spontan cherry, den går att dricka redan nu på mikkellerbaren på Kastrup. Passade på att köpa med 4 sådana flaskor från senaste resan.
Hade vi inte rödbetsölen på testningen förra sommaren på Mikkeller/SAS eventet i Köpenhamn med @PeteLaw ?

Ölen på SAS, i och med Mikkeller, får väl ändå anses som något av det bästa över huvud taget i flygbranschen. Knappat någon som kan konkurrera där vad gäller kvalité och hantverk.

Ölen på SAS, i och med Mikkeller, får väl ändå anses som något av det bästa över huvud taget i flygbranschen. Knappat någon som kan konkurrera där vad gäller kvalité och hantverk.
De amerikanska bolagen kan faktiskt mäta sig med sas även om de inte har egen öl utan köper in craftbeer från olika bryggerier. United kör ju tex goose island ipa som jag tycker är jämförbar med mikkeller burkarna.

Boxarna kändes som ett ”kul grepp” men kanske inte det mest praktiska. Kändes också som att det genererade mycket skräp per passagerare. Har svårt att se hur en enkel brickservering inte varit lättare, både att servera och äta. Dock så var innehållet ofta bra kvalitet och kändes fräscht.

De amerikanska bolagen kan faktiskt mäta sig med sas även om de inte har egen öl utan köper in craftbeer från olika bryggerier. United kör ju tex goose island ipa som jag tycker är jämförbar med mikkeller burkarna.

Jag har dessvärre oturen att flyga United en hel del men (domestic ska tilläggas), och deras ölsortiment brukar vara ett rullande sortiment av the usual suspects (däribland Stella, Coors osv) så jag tycker nog att SAS slår United där i alla fall när det kommer till kreativitet.

Goose Island finns ju tex på varenda sportbar i alla fall på denna sida Atlanten. Men det är möjligt att jag missat nåt, bittra tyska pilsners ligger mer i min smak än både rödbetsöl och IPA

Matmässigt har jag för mig att jag sett nån bild på en charkvagn med hängande korvar och skinkor och grejjercsom de rullade med i nosen på Huge Viking. Ser otroligt opraktiskt ut men också kul.

615585842789559483

Last edited:
Toppen