Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

Så det fick bli min slitna mobil ändå, när jag byter mobilen så får SAS skicka en ny tag om jag inte kan ånga av den på ett bra sätt utan att skada den. Och vill dom ha betalt för en ny tag så struntar jag sonika i funktionen helt och hållet.

Enligt information från SAS Kundservice i slutet av förra veckan så det är bara att ringa till kundservice och de skickar ut en ny.

Är det någon som har fått sin smart pass att fungera i säkerhetskontrollen? Mitt funkar på alla ställen utom just i säkerhetskontrollen. Nu har jag iofs bara provat i Luleå och på Arlanda, men på bägge ställena var det inga problem med AMEX EB kortet i säkerhetskontrollen så varför funkade inet tag:en där?

Är det någon som har fått sin smart pass att fungera i säkerhetskontrollen? Mitt funkar på alla ställen utom just i säkerhetskontrollen. Nu har jag iofs bara provat i Luleå och på Arlanda, men på bägge ställena var det inga problem med AMEX EB kortet i säkerhetskontrollen så varför funkade inet tag:en där?

På T4 i torsdags fungerade bara högra läsaren så dom tog min taggage telefon till den läsaren i stället, sen så var det en flight (gate) i Oslo som också strulade.

Hej,
för mig har det funkat i ARN (T4&T5), MMX och GOT utan problem efter att avslutat samtalet. :) Så man kan inte ha pågående samtal och försöka använda Smart Pass.
Mvh,
Tommy

Idag var första gången jag hade tillfälle o prova smart pass. incheckning i GOT funkade det inte men det berodde nog på att personen bakom disken gav sig den på att det skulle gå o läsa med streckkodsläsaren :confused: Säkerhetskontrollen funkade utan problem lika så i loungen, bording strulade det så det fick bli på det gamla sättet. I CPH loungen funkade det utan problem, nu återstår bara att se hur det går vid bording på SK kärran till BKK.

Blir till att testa mitt för första gången imorgon när jag åker till Göteborg. Undrar bara var jag ska sätta den. Min X10 mini är så liten...
I pannan kanske, så får jag buga mig för läsaren, haha! ;)

Blir till att testa mitt för första gången imorgon när jag åker till Göteborg. Undrar bara var jag ska sätta den. Min X10 mini är så liten...
I pannan kanske, så får jag buga mig för läsaren, haha! ;)

Jag har satt min mellan batteriet och baksidan på min samsung galaxy s2 iaf, den har fungerat bra idag på samtliga ställen så det kanske har löst sig med säkerhetskontrollen för mig nu med.

Är det någon som har en mobil med NFC? om så, hur lägger man över informationen från smartpasset?
vad jag förstår kan NFC i telefoner också ta emot information inte bara skicka ut.

Då har jag testat mellan KRN-ARN och det har funkat som det skulle på alla kontrollpunkter hittills - security, boarding och nu i inrikesloungen på ARN T4. Vid manuella incheckningsdisken på KRN fanns det ingen läsare.

Toppen