Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

Kan säga att det inte funkar på hela inrikes... T4 endast gaten

Då kanske det inte gör så mycket att jag redan lyckats slarva bort mitt (det måste ha trillat ur min plånbok vid något tillfälle utan att jag märkt det och jag hade inte hade något bättre ställe att göra av det just då) ;)

Men det blir kanske bra så småningom, jag ska hålla utkik efter lite erfarenheter från andra.

Försökte använda min SAS GSP idag men den inte funkade. Vet någon om man får ha samtal på gång eller stör det så mycket att det inte funkar? Jag får ringa kanske till SAS och kolla vad de säger.

ARN lounge personalen frågade vad jag tyckte om detta, jag sa att jag inte har någon lust att göra gratisreklam för SAS varje gång jag ringer så jag har klistrat det på ett EB kort, vidare sa jag att antennen borde vara ingjuten i kortet.
De svarade att det kommer säkert, för deras egna paserkort är gjorda på det viset.

antennen borde vara ingjuten i kortet

Det hade varit en bra lösning! Då hade det varit enklare att hålla reda på den. Och den hade funnits på det mest logiska stället. Jag vill inte heller ha den på min mobil eftersom den är på väg att lägga av och kommer behöva bytas ut det kommande året.

Men funkar det fortfarande lika uselt som det verkar ha gjort hittills av det man kunnat läsa i den här tråden? Har någon börjat använda det här regelbundet än?

Jag har använt det massa gånger nu. Oftast fungerar det snabbt men ibland måste man hålla kortet mot läsaren rätt länge.
Det är ju inte jättestor skillnad mot att dra kortet i läsaren eller hålla upp mobilskärmen med en streckkod. Men lite skönare är det väl. När läsarna finns på fler flygplatser och tekniken är inbyggd i mobilen blir det ju en annan sak.

Är det någon som provat att sätta klisterlappen på passet? Det skulle ju vara lite smidigt eftersom man ofta har det framme ändå. Det jag är lite orolig för är dock att det inbyggda RFID-chippet i passet stör.

Agehall: Jag tänkte precis detsamma. Så det fick bli min slitna mobil ändå, när jag byter mobilen så får SAS skicka en ny tag om jag inte kan ånga av den på ett bra sätt utan att skada den. Och vill dom ha betalt för en ny tag så struntar jag sonika i funktionen helt och hållet.

Jurgenb: Jag tänkte skriva detsamma här i tråden i förra veckan, men i torsdags dök min tag upp.

Hej,
använde mitt Smart Pass idag i ARN Terminal 5 och det funkade snabbt och smidigt vid incheckning, lounge och gate. Allt gick smidigt och är nöjd för funktionalitet. :)

Toppen