Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

Ni är såååå fåfänga ;) . Roger, lägg upp en fråga, hur vill vill vi ha våra Smart pass, i telefonen, i kortet, ovanpå mobilen, chippat i armen?

Du glömde nyckelring
visamicrotag.jpg

Jag har, som jag tror jag har sagt, tänkt sy in en liten ficka i ärmen på kavajen, så att man bara håller änden på ärmen över läsaren. Det vore givetvis supercoolt att ha chippet i armen, men vi är inte riktigt där än.

Bättre att göra som Swatch gjorde förut med liftkort, byggde in det i klockan. Vore grymt att bara lägga emot klockan.

Här kom faktiskt en massa kreativa tips på vad jag kan ha de extra chippen till. För alla måste väl fungera samtidigt, antar jag? Det vore coolt att gömma ett chip i ärmen och bara göra en svepande rörelse över läsaren! ;)

Problemet är att på en del ställen är läsarna så dumt placerade att du knappt kommer åt dem själv
utan förväntas lämna ifrån dig mobilen eller vad det är till grindvakten.

Nya Xperia S har förresten NFC

Någon som vet hur det funkar? Kan man överföra andra tags till telefonen eller måste telefonen registreras som tag i varje system man vill använda den i?

Det förstnämnda om jag förstått rätt, du skannar taggen och delar sen ut den så att andra kan läsa den

Här är manualen för just den mobilen
http://www-support-downloads.sonymobile.com/lt26/userguide_AE_LT26_1261-9404.1.pdf

Då är frågan om telefonen bara fungerar som en passiv antenn, eller om man kan
öka läsavståndet så att man inte ens behöver ta upp den ur fickan/väskan?

Last edited:
Toppen