Homer
Medlem
Ni är såååå fåfänga. Roger, lägg upp en fråga, hur vill vill vi ha våra Smart pass, i telefonen, i kortet, ovanpå mobilen, chippat i armen?
Du glömde nyckelring

Ni är såååå fåfänga. Roger, lägg upp en fråga, hur vill vill vi ha våra Smart pass, i telefonen, i kortet, ovanpå mobilen, chippat i armen?
Piercing av chip på näsan eller på örat, kanske? Katterna brukar ha chip på örat.Det vore givetvis supercoolt att ha chippet i armen, men vi är inte riktigt där än.
Fast det är så bökigt att stoppa ner huvudet till läsaren, glöm inte att jag är rätt lång...
Jag har, som jag tror jag har sagt, tänkt sy in en liten ficka i ärmen på kavajen, så att man bara håller änden på ärmen över läsaren. Det vore givetvis supercoolt att ha chippet i armen, men vi är inte riktigt där än.
Bättre att göra som Swatch gjorde förut med liftkort, byggde in det i klockan. Vore grymt att bara lägga emot klockan.
Nya Xperia S har förresten NFC
Någon som vet hur det funkar? Kan man överföra andra tags till telefonen eller måste telefonen registreras som tag i varje system man vill använda den i?