Nystrom
Medlem
Kommentera gärna på My Sas Idea
Röstat och kommenterat!
Kommentera gärna på My Sas Idea
Värre blir det ju om man ska resa till Malaga, Malta, Tel Aviv eller Gran Canaria... Otrevligt långa flygningar för att käka en Seven Eleven-macka
Om man är ensamma på en linje förstår jag ju att man kan försämra en service, men när man har konkurrens i massor...? Leverera en produkt i klass med DY och sedan skriva: "mycket konkurrenskraftiga priser" och jämföra med business class för SWISS & BA känns inte som något annat än humbug.
Spara gärna pengar för att överleva, men kalla åtminstone produkten vid sitt rätta namn... Detta är ekonomiklass rakt igenom. Det är inget "Plus", och det är än mindre Business Class (vilket de åtminstone insett).
Förutom maten ser jag ju inga uppenbarliga fel i det man levererar, men de måste inse att maten också blir bland det mest påtagliga i hur man upplever servicen. Betydligt fler med Plus-biljett kommer att äta ombord än det är folk som ska ha ett extrabaggage eller bryr sig om 200% miles...
Att det fjuttiga utbudet också håller dålig klass är ju än mer pinsamt...
Jag håller med dig, men det ger mer effekt om man riktar kritiken direkt mot SAS marknadsavdelning. Om du inte har några bra "ingångar" kan jag hjälpa dig med några namn så att vi tar en konstruktiv debatt direkt med SAS
Påminner rätt mycket om vad BA serverar i ekonomi
![]()
Uselt om de tagit bort äppeljuice har samma "problem" sonen dricker "bara" äppeljuice på flyget. Hoppas verkligen de tar till sig och åtminstone har äppel & apelsin juice??Jag måste säga att jag personligen inte bryr mig så mycket om maten ombord. Jag flyger inte för matupplvelsen. Däremot så gjorde jag 2 st SAS Plus flighter idag och blev besviken på juiceutbudet. Enbart apelsinjuice erbjöds på båda flighterna. Med 2 ungar som vägrar dricka apelsinjuice och vill ha äppeljuice känns det faktiskt otroligt snålt att inte ha större utbud. Många bolag erbjuder 3-4-5 juicesorter i economy. En ganska stor besvikelse måste jag säga.