Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Värre blir det ju om man ska resa till Malaga, Malta, Tel Aviv eller Gran Canaria... Otrevligt långa flygningar för att käka en Seven Eleven-macka :(

Om man är ensamma på en linje förstår jag ju att man kan försämra en service, men när man har konkurrens i massor...? Leverera en produkt i klass med DY och sedan skriva: "mycket konkurrenskraftiga priser" och jämföra med business class för SWISS & BA känns inte som något annat än humbug.
Spara gärna pengar för att överleva, men kalla åtminstone produkten vid sitt rätta namn... Detta är ekonomiklass rakt igenom. Det är inget "Plus", och det är än mindre Business Class (vilket de åtminstone insett).

Förutom maten ser jag ju inga uppenbarliga fel i det man levererar, men de måste inse att maten också blir bland det mest påtagliga i hur man upplever servicen. Betydligt fler med Plus-biljett kommer att äta ombord än det är folk som ska ha ett extrabaggage eller bryr sig om 200% miles...

Att det fjuttiga utbudet också håller dålig klass är ju än mer pinsamt...

Jag håller med dig, men det ger mer effekt om man riktar kritiken direkt mot SAS marknadsavdelning. Om du inte har några bra "ingångar" kan jag hjälpa dig med några namn så att vi tar en konstruktiv debatt direkt med SAS

Gör det! De lyssnar inte på en fd. anställd.... De är inte mycket dyrare att lasta bara mat för Plus, bara någon smartnisse som tyckte det var käckt med Café

Jag håller med dig, men det ger mer effekt om man riktar kritiken direkt mot SAS marknadsavdelning. Om du inte har några bra "ingångar" kan jag hjälpa dig med några namn så att vi tar en konstruktiv debatt direkt med SAS

Har en del känningar, men tack för erbjudandet :). Hoppas verkligen att direkt kontakt tillsammans med MySASIdea kommer bidra till förändring. Nästan så jag har lust att utföra en marknadsanalys för att påvisa att SAS nu gör fel.... Dock är det rätt mycket jobb att göra gratis.

Det kan ju omöjligt vara en så stor kostnadsskilnad med bättre mat.. Höj priserna med 100-200kr då, är ju knappt märkbart (än mindre i "Plus").

Påminner rätt mycket om vad BA serverar i ekonomi ;)

2lolsn.jpg

och den där wrapsen smakade helt okej också.
(Jag kan inte uttala mig om hur nya Plus menyn smakar, det dröjer nog ett tag...)

Jag måste säga att jag personligen inte bryr mig så mycket om maten ombord. Jag flyger inte för matupplvelsen. Däremot så gjorde jag 2 st SAS Plus flighter idag och blev besviken på juiceutbudet. Enbart apelsinjuice erbjöds på båda flighterna. Med 2 ungar som vägrar dricka apelsinjuice och vill ha äppeljuice känns det faktiskt otroligt snålt att inte ha större utbud. Många bolag erbjuder 3-4-5 juicesorter i economy. En ganska stor besvikelse måste jag säga.

Varför kan inte SAS göra som alla andra flygbolag, anlita någon kändiskock för att designa in-flight menyn?

Bl.a har Marcus Samuelsson varit inblandad i American Airlines short-haul BoB menu,
det som säljs i ekonomi alltså, inte det som serveras i F eller C.

Fast SAS kanske utnyttjar interna kunskapsresurser till sånt, Nisse som jobbar på IT avdelningen
hade 5:a i hemkunskap för 25 år sedan, han vet hur en macka ska se ut ;)

Jag måste säga att jag personligen inte bryr mig så mycket om maten ombord. Jag flyger inte för matupplvelsen. Däremot så gjorde jag 2 st SAS Plus flighter idag och blev besviken på juiceutbudet. Enbart apelsinjuice erbjöds på båda flighterna. Med 2 ungar som vägrar dricka apelsinjuice och vill ha äppeljuice känns det faktiskt otroligt snålt att inte ha större utbud. Många bolag erbjuder 3-4-5 juicesorter i economy. En ganska stor besvikelse måste jag säga.
Uselt om de tagit bort äppeljuice har samma "problem" sonen dricker "bara" äppeljuice på flyget. Hoppas verkligen de tar till sig och åtminstone har äppel & apelsin juice??

Har tre PLUS-flighter nu (bl.a GVA-ARN och ARN-LHR) och jag kan ärligt säga att EXAKT ALL exklusivitet är borta. Som att köpa en macka på Statoil, fast värre!!
Riktigt dålig mat och kabinpersonalen skall nu serva hela kabinen, så PLUS-kunderna får noll uppmärksamhet. Maten smakar inte bra heller...

Det här är fasen det sämsta ni gjort hittills SAS! Varför skall man betala dyra pengar för service som är värd 100-150 kronor per flight?

SAS Business Class är död och jag kommer att sakna tiden när det fanns nåt annat än Statoilsmörgåsar till Full Flex-passagerarna.

Urk.

Toppen