Palazzi
Medlem
Ursäkta min okunnighet, om man åker SJ 1 klass mellan Stockholm och Göteborg och betalar 1185:- för biljetten vad får man då? Avgång klockan 07,14 den 11 juni. En fralla med ost skiva och en röktkorv skiva samt kaffe
Åker man senare lite billigare biljett men enbart Kaffe ingår då, ja det finns i bland en mandarin.
Samma avgång i 2 klass 589:- får man gratis kaffe? Nej!
Avgång med SAS GO PLUS får man gratis Smörgåsar/Sallad
Vet inte om det haltar i jämförelsen.
Inte förutom att vi nu riktat in oss på inrikes... Inrikes tycker jag nog att maten är ok, åtminstone sett til restid och konkurrens.
Värre blir det ju om man ska resa till Malaga, Malta, Tel Aviv eller Gran Canaria... Otrevligt långa flygningar för att käka en Seven Eleven-macka
Om man är ensamma på en linje förstår jag ju att man kan försämra en service, men när man har konkurrens i massor...? Leverera en produkt i klass med DY och sedan skriva: "mycket konkurrenskraftiga priser" och jämföra med business class för SWISS & BA känns inte som något annat än humbug.
Spara gärna pengar för att överleva, men kalla åtminstone produkten vid sitt rätta namn... Detta är ekonomiklass rakt igenom. Det är inget "Plus", och det är än mindre Business Class (vilket de åtminstone insett).
Förutom maten ser jag ju inga uppenbarliga fel i det man levererar, men de måste inse att maten också blir bland det mest påtagliga i hur man upplever servicen. Betydligt fler med Plus-biljett kommer att äta ombord än det är folk som ska ha ett extrabaggage eller bryr sig om 200% miles...
Att det fjuttiga utbudet också håller dålig klass är ju än mer pinsamt...
Nu ställer jag mig också till skaran: #AVGÅ SAS