Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

ARN-SDL Plus igår beställde ett glas juice samt en chokladbit, fick en lång snorkig utläggning att på denna korta flygning (45 minuter) hann de minsann endast servera kaffe/te vatten och sandwich.
Tar det längre tid att hälla upp ett glas juice än ett glas vatten.?
Testade själv vid frukosten i morse, som lekman tog det exakt lika lång tid, men det kanske är skillnad om man är SAS steward.
Hade varit snabbare att ge mig min beställning!
Dessutom var det gott om tid kvar när de gått igenom cabinen med serveringsvagnen,
Om detta nu är serviceupplägg på 45 minuters flygningar varför då inte göra som på CPH-GOT (30 minuter)informera efter start att p.g.a kort flygtid är det begränsad service o/b?

ARN-SDL Plus igår beställde ett glas juice samt en chokladbit, fick en lång snorkig utläggning att på denna korta flygning (45 minuter) hann de minsann endast servera kaffe/te vatten och sandwich.
Tar det längre tid att hälla upp ett glas juice än ett glas vatten.?

Det tar längre tid att ställa fram och plocka bort flera tetror och flaskor. Men det vore bättre att lägga tid på det än långa snorkiga utläggningar, om man inte hinner med båda.

Igår var det laxmacka med wasabi och lime på KRN-ARN.
Inte så tokig, tyckte jag. Var rätt hungrig, så det slank ner 2 st.
Ny choklad från Lindt med cookie-bitar hade de också.
Till FRA var det samma typ av sallad med fläskkött som jag åt på ATH-CPH i början av november...

Ny meny på SAS from 24/11. Bland annat ny choklad från Lindt, nötblandningen är tillbaka och Gott och Blandat.

Igår var det laxmacka med wasabi och lime på KRN-ARN.
Inte så tokig, tyckte jag. Var rätt hungrig, så det slank ner 2 st.
Ny choklad från Lindt med cookie-bitar hade de också.
Till FRA var det samma typ av sallad med fläskkött som jag åt på ATH-CPH i början av november...

Jag gillade också laxmackan! Bästa hittills tror jag. har blivit några stycken :)

Ny meny på SAS from 24/11. Bland annat ny choklad från Lindt, nötblandningen är tillbaka och Gott och Blandat.

Jag provade Lindt-chokladen nu i helgen, den finns i ett antal olika smaker, det är en lång chokladbit med en slags cheesekakefyllning. Den var helt OK, men fyllning är ganska söt så det är mer godis än choklad.
De blåa chokladkakorna som är mångas favorit verkar vara på upphällningen. Det fanns inga i vagnen när jag frågade men efter en stund kom pursern tillbaka med några stycken och sa "Jag hittade en låda här framme!" :)
Så fråga efter dom så kanske det finns ett litet reservförråd ombord.

Toppen