Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Sist jag flög motsvarande sträcka före 9 så serverades frukost. Bara frukost. Finns inget vettigt att äta till lunch (inga mackor, ingen sallad, inga muffins, inga wraps, möjligtvis en liten chokladbit).

Jag kommer i januari att flyga CPH - MAD i SAS Plus. Flygplanet går 08.45 från CPH.
Ser att frukost erbjuds t.om. kl 09.00. Kommer jag att serveras frukost på flyget? Någon som vet? :)

Jag åkte med den flighten både i fredags och i lördags. Frukost serveras mycket riktigt och förutom frukost fanns det även bland annat rostbiffsmacka, wrap, och muffins.

Jag har hittat en ljuspunkt iaf.
Hoppas det inte var en engångsgrej men sist fanns det Gott och Blandat att välja.
En trevlig överraskning jämfört med övriga utbudet lla-arn.

Jag har hittat en ljuspunkt iaf.
Hoppas det inte var en engångsgrej men sist fanns det Gott och Blandat att välja.
En trevlig överraskning jämfört med övriga utbudet lla-arn.

Det stemmer, dette står oppført på den nye menyen som det er linket til tidligere :)
Synes det er mange lyspunkt på den menyen, men det er kanskje bare magen min som liker smørbrød, potetgull og cola. Da er en hver reise på 1-2 timer komplett for meg ;)

Här kommer några bilder på det nya meny kort som fanns onboard igår. Flög ARN - GOT.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    215,8 KB · Visningar: 547
  • image.jpg
    image.jpg
    161,7 KB · Visningar: 550
En klar grafisk förbättring iaf - man blir betydligt mer sugen på att köpa något. Sedan att utbudet inte breddats så mycket, det kan jag som sällanresenär (med SAS) leva med.

Det är väl den som resependlar i PLUS, inom norden, som skulle önska ett större utbud. Måste bli lite trist med wrap, sandwich & sallad hela tiden... hur många varianter på dessa finns det?

Det är väl den som resependlar i PLUS, inom norden, som skulle önska ett större utbud. Måste bli lite trist med wrap, sandwich & sallad hela tiden... hur många varianter på dessa finns det?

Snarare lite tvärtom Palazzi.
Jag tillhör den "lyckliga" skara som har 2-3 flighter/vecka inrikes och interskandinaviskt.
Börjar med inrikes där jag upplever SAS Plus som ett enormt lyft. Från att ha serverats en kopp kaffe/te finns nu ett någorlunda utbud att välja på. OK man blir less på mackorna,(sallad/wraps serveras inte) men en muffins eller lite chips och chokladbit är helt OK på en 1-timmes flight.
Dessutom och ännu viktigare är att med generöst tilltagen Plus-cabin är det numera mer regel än undantag att mittsätet är tomt !!!

Om du visste hur mycket oätlig cold meal under åren jag serverats i C mellan OSL-CPH. Läbbig cous-cous sallad med oidentiferbart kjött (norsk stavning) Sladdriga iskalla bitar av mört i en vattnig dill/majonäs-sås, fast SAS påstod med bestämdhet att det var lax. o.s.v.
Så även här tycker jag personligen att Plus är att föredra. Nu kan jag välja själv. Dessutom oftast tomt mittsäte

Reste privat mellan CPH-CDG v.v. för en tid sedan i Plus och här saknade jag business-servicen med varm mat på porslin m.m.
Dessutom var flighterna fullsatta och endast två Plusrader så inget tomt mellansäte.

Snarare lite tvärtom Palazzi.
Jag tillhör den "lyckliga" skara som har 2-3 flighter/vecka inrikes och interskandinaviskt.
Börjar med inrikes där jag upplever SAS Plus som ett enormt lyft. Från att ha serverats en kopp kaffe/te finns nu ett någorlunda utbud att välja på. OK man blir less på mackorna,(sallad/wraps serveras inte) men en muffins eller lite chips och chokladbit är helt OK på en 1-timmes flight.
Dessutom och ännu viktigare är att med generöst tilltagen Plus-cabin är det numera mer regel än undantag att mittsätet är tomt !!!

Om du visste hur mycket oätlig cold meal under åren jag serverats i C mellan OSL-CPH. Läbbig cous-cous sallad med oidentiferbart kjött (norsk stavning) Sladdriga iskalla bitar av mört i en vattnig dill/majonäs-sås, fast SAS påstod med bestämdhet att det var lax. o.s.v.
Så även här tycker jag personligen att Plus är att föredra. Nu kan jag välja själv. Dessutom oftast tomt mittsäte

Reste privat mellan CPH-CDG v.v. för en tid sedan i Plus och här saknade jag business-servicen med varm mat på porslin m.m.
Dessutom var flighterna fullsatta och endast två Plusrader så inget tomt mellansäte.

Ja allt var inte bättre förr…. "mörten" var ingen höjdare… brr :)

Toppen