Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Åkte hem med SAS i tisdags från LPA och vi kom in med mitt EBG, men har använt Diners de gånger jag flugit med andra. Loungen ligger på andra våningen. Ingen stor lounge men helt okey med utsikt mot startplattan.
Wifi finns men du får be om wifi code när du kommer in. I övrigt klent med mat, men chips, kakor och nötter finns.
Ibland kommer där sandwichsnittar i kylen och det finns blandat med dricka.

http://www.aena-aeropuertos.es/csee...1084807192932//VIP-lounge-in-the-airport.html

Last edited:
Fick en survey i mailen angående SAS och det nya servicekonceptet i förrgår. Det var frågor om hela spektrat med konceptet alltifrån möjligheten till seating i samband med bokning till innehållet i menyn. Ägnade stor tid till att fylla i princip de flesta kommentarsrutorna med synpunkter och förslag. Hoppas att menyn revideras, främst intra-EU!

Idag var det en oväntad återkomst av de hemska Extra-papplådorna på LPA-ARN:

Visa bifogad bild 21633

Visa bifogad bild 21632

Pursern sa att hon hoppades att maten smakade bättre än den ser ut (för övrigt störtskön purser som bjöd på många one-liners i högtalaren. Exempelvis "Snart kommer vi ut med vår lilla försäljningsvagn, och det är verkligen med betoning på lilla")

Fick förklarat för mig att SK:s normala cateringbolag inte finns på LPA, och det blir för dyrt att lasta dubbelt på hemmaplan. Även smörgåsarna var av annan modell (och betydligt sämre).

Kanske det mest onödiga jag sett på länge. Kunde man inte skippat papplådan. Vad är nästa steg, slå in varje penne pasta i plastfoile =)

Formatet på menyn har blivtit större men innehållet verkar vara detsamma,
i alla fall har jag bara sett den långsmala tidigare.

Formatet på menyn har blivtit större men innehållet verkar vara detsamma,
i alla fall har jag bara sett den långsmala tidigare.

Pyttepåsar med nötter/mandlar samt smågodis var allt nytt jag fann i nya stora menyn.
Dessutom märkligt att de erbjuder två mousserand samt samt nötter för 4.800 poäng som något slags separat erbjudande.
Räknar man ihop styckepriserna blir det, just 4.800 poäng
Vad är vitsen med detta?

Pyttepåsar med nötter/mandlar samt smågodis var allt nytt jag fann i nya stora menyn.
Dessutom märkligt att de erbjuder två mousserand samt samt nötter för 4.800 poäng som något slags separat erbjudande.
Räknar man ihop styckepriserna blir det, just 4.800 poäng
Vad är vitsen med detta?

Troligen för att trycka lite extra på det faktum att nötterna/mandlarna är nya på menyn. Ju mer de syns desto bättre - till en början åtminstone.

Av ren välvilja tycker man ju att det åtminstone kunnat ha 4.500p för kombinationen - för det är ju inte jättebilligt ändå :)

Nu har man länkat in ny meny på sas.se. Måste säga att det ser mycket aptitligare och inbjudande ut än den gamla menyn. (Dock i princip samma varor).

Jag kommer i januari att flyga CPH - MAD i SAS Plus. Flygplanet går 08.45 från CPH.
Ser att frukost erbjuds t.om. kl 09.00. Kommer jag att serveras frukost på flyget? Någon som vet? :)

Toppen