lillemannen
Medlem
Det är advokater från Mannheimer Swartling som har skött ärendet, så spetskompetens inom arbetsrätt finns definitivt hos dem. Har själva använt dessa vi ett komplicerat fall.
Låter fegt av SAS… men borde också då betyda att det verkligen har de bevisen som krävs. Tråkigt att SAS konstant verkar ha dessa konflikterDet är advokater från Mannheimer Swartling som har skött ärendet, så spetskompetens inom arbetsrätt finns definitivt hos dem. Har själva använt dessa vi ett komplicerat fall.
Låter fegt av SAS… men borde också då betyda att det verkligen har de bevisen som krävs. Tråkigt att SAS konstant verkar ha dessa konflikter
Låter fegt av SAS… men borde också då betyda att det verkligen har de bevisen som krävs. Tråkigt att SAS konstant verkar ha dessa konflikter
Jag tolkar det på samma sätt. Som facklig företrädare har du normalt tid avsatt (ofta vissa dagar) för att sköta dina fackliga uppdrag. SPF har kommenterat på Expressen:Jag får lite intrycket att han har varit typ ledig men inte rapporterat det som ledighet utan som om han jobbat fackligt. Tex suttit på Mallis istället för på det fackliga kontoret. Företaget har säkert sagt ifrån ’inte OK’ men det har han helt sonika struntat i med hänvisning till att ’så har jag alltid gjort’
SAS fälls kanske i arbetsdomstolen men jag har svårt att se att han får tillbaka jobbet, han får det dessutom nog rätt svårt att få ett pilotjobb i framtiden
Kan bara konstatera att man kan ha olika syn på ”spetskompetens”. Har haft med dem att göra i mitt tidigare jobb som förhandlare och jag är inte så imponerad över kunskaperna.Det är advokater från Mannheimer Swartling som har skött ärendet, så spetskompetens inom arbetsrätt finns definitivt hos dem. Har själva använt dessa vi ett komplicerat fall.
Även om jag var väldigt "oimponerad" av deras strejk 2022 vill jag minnas att pilotföreningen inte har någon strejkkassa (till skillnad från bl.a. LO-förbund), så det är upp till medlemmarna att klara sig på sparpengar vid en strejk. Eftersom de nu ingick ett långt avtal om 5,5 år kan det kanske vara på sin plats att påminna medlemmarna om när det faktiskt kan bli strejk, eftersom det varit ungefär noll risk för det i ett antal år. Givet detta upplägg tycker jag inte det är en så konstig uppmaning.Sedan bådar det ju inte jättegott att de redan innan det här skedde tydligen har uppmanat medlemmarna att spara pengar till strejk 2027....