@P.Larsson Läser man ditt första inlägg och jämför mot det andra, skulle det likväl kunna vara två olika personer som skrivit dessa. Eftersom hela ditt långa, ursprungliga mail, handlade om en förfrågan om kompensation för ett ärende som inte längre var akut, du hade kommit fram och väskan var på väg, hade jag rekommenderat att vänta lite. Vet man med sig att man är en person som handlar i affekt, då kan det vara läge att ta den där duschen först, eftersom ingenting blev bättre av att du snabbt fick iväg mailet. Att berätta långrandiga historier om var du är medlem, hur vädret är på orten, och liknande är inte vidkommande och jag ser faktiskt inte hur det hjälper dig i sak. Ju mer specifik du är, desto lättare för någon i kundtjänst att hjälpa dig. Nu framstår ditt initiala klagomål mest som en diffus sörja av diverse klagomål som kan bli svår att agera på. Tvärtemot ditt eget ursprungliga syfte. Du skjuter dig själv i foten.
Vidare, om man skriver på ett publikt forum, får man räkna med att folk har åsikter eller kommenterer, det är hela meningen med forum. Huruvida man välkomnar dessa eller inte, tja, har man börjat skriva har man ju onekligen gett sig i leken.
Om man vidare vet med sig att man har särskilda klädstorlekar och ska åka runt halva jordklotet - då hade jag sannerligen packat minst två fulla ombyten i mitt ombordbagage! Varje gång jag checkar en väska eller flera, utgår jag lite hårt ifrån att det är sista gången jag ser dem och deras innehåll. Jag räknar alltid med att bli försenad och att behöva övernatta på okänd ort, vilket gör att minst ett helt ombyte ligger med i väskan som aldrig lämnar min sida. I det handbagaget ligger även en extra hemnyckel, en extra mobilladdare, en billig kontantkortstelefon, passkopia, försäkringsbevis och ett kreditkort som aldrig används men som finns här i reserv. Utöver det finns det också $100 USD och €100 EUR i mindre valörer för att kunna betala mig fram om jag blir bestulen.
Det låter oturligt att du blev av med din väska men att inte ha med sig minimum ett helt ombyte i en väska som du ansvarar för själv, det är närmast att be om mer problem om det väl skulle börja strula. Det borde du som van resenär, EBD, ha kunnat planera bättre inför. Det kan ju knappast vara första gången du är ute och åker med så ädel valör på ditt bonuskort?
Har du viktiga verktyg som inte får komma bort eller som är av yttersta vikt för färdigställandet av uppdraget, då hade i varje fall jag noga övervägt att skicka dem separat med kurir såsom Fedex, DHL eller UPS. Visst tappar även dessa bort paket, föremål och blir försenade. Men de blir det i försvinnande liten grad jämfört med nästan vilket flygbolag som helst.
Ditt senaste svar ”för att jag kan” går rakt emot din föresats i det ursprungliga mailet där du vill utge dig för att verkligen inte vara någon som gnäller, nu säger du tvärtemot att du gnäller för att du kan. Det är ett beteende som i längden inte kommer stt gynna dig. Fundera på om du möjligen skulle ha något att vinna på att ändra strategi och tillvägagångssätt här...