Senaste nytt

SAS Friends & Family

Kan man boka en F&F biljett, sen uppgradera till vanlig SAS Plus mellan att betala skillnaden och sen avboka det hela och få 100% pengarna tillbaka?

Tips: Går att resa ut 31 Maj med retur senare...

Behövde en jobbresa till LAX med hemresa 12 juni, och blev några dagars semester i CA, vilket aldrig är fel!

Tips: Går att resa ut 31 Maj med retur senare...

Behövde en jobbresa till LAX med hemresa 12 juni, och blev några dagars semester i CA, vilket aldrig är fel!

Jo, till och med den 14 juni skall sägas....

Book between December 3 and December 13, 2015. The travel period within Europe is from January 11 to May 31, 2016. The travel period for flights between US/Asia and Europe is from January 11 to May 31, 2016. Travel must be completed by June 14, 2016.

Är det någon som har erfarenhet av att boka en Friends and Family-biljett med vouchers?

Blev bumpad av planet i Aten för en månad sen och försöker sätta sprätt på dessa vouchers på något vettigt sätt. Eftersom man måste ringa och boka för att uppge vouchernummer gjorde jag så, och fick till svar det inte går att boka med vouchers. Ringde från en klen Skype-ledning från utlandet och orkade inte argumentera just nu - trots allt står det ingenting om att dessa vouchers inte kan användas för bokning av kampanjen. Att boka Black Friday-kampanjen gick bra.

Är detta ett fall för Hang Up and Call Again eller? Kommer visserligen förbi Arlanda på fredag och ska gå förbi HZ då, men ju mer kött på benen jag har, desto bättre.

Är det någon som har erfarenhet av att boka en Friends and Family-biljett med vouchers?

Blev bumpad av planet i Aten för en månad sen och försöker sätta sprätt på dessa vouchers på något vettigt sätt. Eftersom man måste ringa och boka för att uppge vouchernummer gjorde jag så, och fick till svar det inte går att boka med vouchers. Ringde från en klen Skype-ledning från utlandet och orkade inte argumentera just nu - trots allt står det ingenting om att dessa vouchers inte kan användas för bokning av kampanjen. Att boka Black Friday-kampanjen gick bra.

Är detta ett fall för Hang Up and Call Again eller? Kommer visserligen förbi Arlanda på fredag och ska gå förbi HZ då, men ju mer kött på benen jag har, desto bättre.
Jag har försökt samma sak, går inte. Friends & Family går endast att boka och betala online.

I och med att du bara kan boka F&F genom att logga in på en speciell kampanjsida, så kan du inte boka via någon annan kanal, och dessa vouchers går inte att applicera när du betalar direkt så det funkar helt enkelt inte....

Tack för svar @tomle och @NotRyan! Trist att det inte går och framför allt att det generellt inte finns en funktion för att fylla i vouchernummer på nätsidan. Får fundera på någon annan okynnesresa för dessa vouchers.

Bokade en enkel LHR-OSL-ARN en söndag i april för under 1000 kronor.
På något sätt är man ju tvungen att ta sig hem efter Aegean segment run ARN-ATH-LHR.
Kommer bli några sköna timmar med att testa loungerna i London innan avfärd.

Toppen