Senaste nytt

SAS Friends & Family

Har även bokat ARN-CPH-MAN och MAN-OSL-ARN i april för 1569:-. En grej med detta pris är att jag kollade typ de här datumen dagarna innan Friends and Family-kampanjen och då kostade det ungefär lika mycket. Det SAS ska ha nu är ca 2200:- för samma flyg. Betyder ju att de i princip bara höjt priset på ordinarie avgångarna och låtit F&F-priserna ligga kvar på samma nivå som ordinarie låg på innan.

Ingen som märkt av detta?

Kunde inte låta bli, det blir körsbärsblom i Japan i april, plus tor för 7000sek är en bra deal, inte minst om man värderar poängintjäning plus potentiell courtesymöjlighet utöver själva resan.

Då var det slut för denna gång. När tror vi att nästa chans blir?
Trevligt med VIP Plus.

Jag tittade i helgen på om jag skulle slå till på en långresa till i slutet av våren. Tillgängligheten var fortfarande god ut från Köpenhamn, men däremot fanns det i princip ingen tillgänglighet på anslutningsflygen. På GOT-CPH var det nästan helt slut, men det såg inte särskilt mycket bättre ut på ARN-CPH. Uppenbart så nås 25% tidigare på de korta benen. Intressant att komma ihåg i fortsättningen. Det påverkade även möjligheterna till europaresor via CPH.

Toppen