Senaste nytt

SAS Friends & Family

En vecka i Tokyo i slutet av februari för 7000 i plus tackar man inte nej till. Hade blivit en massa mer resor men känner att jag inte får något gjort om jag är borta varannan vecka :/

Jag gillar att Malmö - Stockholm - Köpenhamn - Shanghai är 1000 kr billigare per person än Köpenhamn - Shanghai...

Mmmm... Jag märkte samma sak tidigare idag när jag skulle hjälpa en kompis (som bor i Malmö) att söka biljetter till San Francisco. Märkte att CPH-SFO var en tusenlapp dyrare än ARN-CPH-SFO, och testade då att söka från Malmö och MMX-ARN-CPH-SFO blev liknande pris som från Stockholm. Så man sparar en tusenlapp och får mer poäng om man åker från MMX än från CPH.

Mmmm... Jag märkte samma sak tidigare idag när jag skulle hjälpa en kompis (som bor i Malmö) att söka biljetter till San Francisco. Märkte att CPH-SFO var en tusenlapp dyrare än ARN-CPH-SFO, och testade då att söka från Malmö och MMX-ARN-CPH-SFO blev liknande pris som från Stockholm. Så man sparar en tusenlapp och får mer poäng om man åker från MMX än från CPH.
Klimatsmart och tidssmart!

Man kan ju vanligtvis uppgradera sin billiga biljett till en dyrare och betala mellanskillnaden. Någon som vet om man kan göra det med en Friends and family-kod? Det går ju som inte knappa in koden i ombokningen. Jag har en bokning till HKG i Go och skulle gärna pröjsa mellanskillnaden till VIP Plus.

Har även bokat ARN-CPH-MAN och MAN-OSL-ARN i april för 1569:-. En grej med detta pris är att jag kollade typ de här datumen dagarna innan Friends and Family-kampanjen och då kostade det ungefär lika mycket. Det SAS ska ha nu är ca 2200:- för samma flyg. Betyder ju att de i princip bara höjt priset på ordinarie avgångarna och låtit F&F-priserna ligga kvar på samma nivå som ordinarie låg på innan.

Toppen