SAS Friends & Family

En vecka i Tokyo i slutet av februari för 7000 i plus tackar man inte nej till. Hade blivit en massa mer resor men känner att jag inte får något gjort om jag är borta varannan vecka :/

Golfkillen skrev:Jag gillar att Malmö - Stockholm - Köpenhamn - Shanghai är 1000 kr billigare per person än Köpenhamn - Shanghai...Klicka för att utvidga...

Mmmm... Jag märkte samma sak tidigare idag när jag skulle hjälpa en kompis (som bor i Malmö) att söka biljetter till San Francisco. Märkte att CPH-SFO var en tusenlapp dyrare än ARN-CPH-SFO, och testade då att söka från Malmö och MMX-ARN-CPH-SFO blev liknande pris som från Stockholm. Så man sparar en tusenlapp och får mer poäng om man åker från MMX än från CPH.

Thornado skrev:Mmmm... Jag märkte samma sak tidigare idag när jag skulle hjälpa en kompis (som bor i Malmö) att söka biljetter till San Francisco. Märkte att CPH-SFO var en tusenlapp dyrare än ARN-CPH-SFO, och testade då att söka från Malmö och MMX-ARN-CPH-SFO blev liknande pris som från Stockholm. Så man sparar en tusenlapp och får mer poäng om man åker från MMX än från CPH.Klicka för att utvidga...
Klimatsmart och tidssmart!

Bokat ARN-LAX i Plus för 7003:- första veckan i juni! 15.000 finfina poäng med EBG-bonus. Fantastiskt pris!

Nu ska jag lusläsa Highway 1-tråden.

En kombi av FlyingBlues Promo award och SAS Vip Go kommer ta mig LPI-AMS-HAM-CPH-LPI en helg för under tusenlappen //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png

Man kan ju vanligtvis uppgradera sin billiga biljett till en dyrare och betala mellanskillnaden. Någon som vet om man kan göra det med en Friends and family-kod? Det går ju som inte knappa in koden i ombokningen. Jag har en bokning till HKG i Go och skulle gärna pröjsa mellanskillnaden till VIP Plus.

Har även bokat ARN-CPH-MAN och MAN-OSL-ARN i april för 1569:-. En grej med detta pris är att jag kollade typ de här datumen dagarna innan Friends and Family-kampanjen och då kostade det ungefär lika mycket. Det SAS ska ha nu är ca 2200:- för samma flyg. Betyder ju att de i princip bara höjt priset på ordinarie avgångarna och låtit F&F-priserna ligga kvar på samma nivå som ordinarie låg på innan.

Kan man boka en F&F biljett, sen uppgradera till vanlig SAS Plus mellan att betala skillnaden och sen avboka det hela och få 100% pengarna tillbaka?

charlesswe skrev:Kan man boka en F&F biljett, sen uppgradera till vanlig SAS Plus mellan att betala skillnaden och sen avboka det hela och få 100% pengarna tillbaka?Klicka för att utvidga...

Nej, originalbiljettens avbokningsregler gäller, SAS VIP Plus inom Europa är dock avbokningsbar........

Tips: Går att resa ut 31 Maj med retur senare...

Behövde en jobbresa till LAX med hemresa 12 juni, och blev några dagars semester i CA, vilket aldrig är fel!

nota bene skrev:Tips: Går att resa ut 31 Maj med retur senare...Behövde en jobbresa till LAX med hemresa 12 juni, och blev några dagars semester i CA, vilket aldrig är fel!Klicka för att utvidga...

Jo, till och med den 14 juni skall sägas....

Book between December 3 and December 13, 2015. The travel period within Europe is from January 11 to May 31, 2016. The travel period for flights between US/Asia and Europe is from January 11 to May 31, 2016. Travel must be completed by June 14, 2016.

Är det någon som har erfarenhet av att boka en Friends and Family-biljett med vouchers?

Blev bumpad av planet i Aten för en månad sen och försöker sätta sprätt på dessa vouchers på något vettigt sätt. Eftersom man måste ringa och boka för att uppge vouchernummer gjorde jag så, och fick till svar det inte går att boka med vouchers. Ringde från en klen Skype-ledning från utlandet och orkade inte argumentera just nu - trots allt står det ingenting om att dessa vouchers inte kan användas för bokning av kampanjen. Att boka Black Friday-kampanjen gick bra.

Är detta ett fall för Hang Up and Call Again eller? Kommer visserligen förbi Arlanda på fredag och ska gå förbi HZ då, men ju mer kött på benen jag har, desto bättre.

charmkurs skrev:Är det någon som har erfarenhet av att boka en Friends and Family-biljett med vouchers?Blev bumpad av planet i Aten för en månad sen och försöker sätta sprätt på dessa vouchers på något vettigt sätt. Eftersom man måste ringa och boka för att uppge vouchernummer gjorde jag så, och fick till svar det inte går att boka med vouchers. Ringde från en klen Skype-ledning från utlandet och orkade inte argumentera just nu - trots allt står det ingenting om att dessa vouchers inte kan användas för bokning av kampanjen. Att boka Black Friday-kampanjen gick bra.Är detta ett fall för Hang Up and Call Again eller? Kommer visserligen förbi Arlanda på fredag och ska gå förbi HZ då, men ju mer kött på benen jag har, desto bättre.Klicka för att utvidga...
Jag har försökt samma sak, går inte. Friends & Family går endast att boka och betala online.

charmkurs skrev:Är det någon som har erfarenhet av att boka en Friends and Family-biljett med vouchers?Blev bumpad av planet i Aten för en månad sen och försöker sätta sprätt på dessa vouchers på något vettigt sätt. Eftersom man måste ringa och boka för att uppge vouchernummer gjorde jag så, och fick till svar det inte går att boka med vouchers. Ringde från en klen Skype-ledning från utlandet och orkade inte argumentera just nu - trots allt står det ingenting om att dessa vouchers inte kan användas för bokning av kampanjen. Att boka Black Friday-kampanjen gick bra.Är detta ett fall för Hang Up and Call Again eller? Kommer visserligen förbi Arlanda på fredag och ska gå förbi HZ då, men ju mer kött på benen jag har, desto bättre.Klicka för att utvidga...

I och med att du bara kan boka F&F genom att logga in på en speciell kampanjsida, så kan du inte boka via någon annan kanal, och dessa vouchers går inte att applicera när du betalar direkt så det funkar helt enkelt inte....

Tack för svar @tomle och @NotRyan! Trist att det inte går och framför allt att det generellt inte finns en funktion för att fylla i vouchernummer på nätsidan. Får fundera på någon annan okynnesresa för dessa vouchers.

Bokade en enkel LHR-OSL-ARN en söndag i april för under 1000 kronor.

På något sätt är man ju tvungen att ta sig hem efter Aegean segment run ARN-ATH-LHR.

Kommer bli några sköna timmar med att testa loungerna i London innan avfärd.

Back