Vinddriven
Medlem
Mats Jansson f.d. CEO: https://www.realtid.se/kommersiellt-sett-ar-skyteam-den-absolut-samsta-losningen-for-sas/
Det har ju sagts förut men det är en bedrift hur det alltid är något. Bolag efter bolag har redovisat mångmiljard/"rekord"vinster senaste året. SAS tuffar på med sina miljardförluster... nu är de ju snart igenom ch11 och har de egentligen förbättrat nånting? De har enligt sig själva till stora delar förhandlat om flottan och fått pilot- samt kabinavtal på plats. Ok att de inte kan valuta- eller bränslesäkra, processen är absolut inte gratis men ändå???Jag är kanske dum i huvudet. Men hur ökar kostnader som handling och wetlease oväntat?
Det är ju sånt som måste gå att räkna på i förväg? Likaså flygbränsle, köper SAS det till marknadspris varje dag? Priserna på bränsle har ju inte ökat något extremt, snarare gått ner.
Det har ju sagts förut men det är en bedrift hur det alltid är något. Bolag efter bolag har redovisat mångmiljard/"rekord"vinster senaste året. SAS tuffar på med sina miljardförluster... nu är de ju snart igenom ch11 och har de egentligen förbättrat nånting? De har enligt sig själva till stora delar förhandlat om flottan och fått pilot- samt kabinavtal på plats. Ok att de inte kan valuta- eller bränslesäkra, processen är absolut inte gratis men ändå???
Såg detta nu... en delförklaring ivf.
Vissa effektiviseringar som har genomförts kommer inte tas upp i resultatet förrän den pågående rekonstruktionsprocessen enligt chapter 11 i USA är slutförd. Det gäller exempelvis rekonstruktionen av flygplansflottan, uppger vd.
Jag är kanske dum i huvudet. Men hur ökar kostnader som handling och wetlease oväntat?
Det är ju sånt som måste gå att räkna på i förväg? Likaså flygbränsle, köper SAS det till marknadspris varje dag? Priserna på bränsle har ju inte ökat något extremt, snarare gått ner.
Och då borde det ju vara billigare, inte dyrare. Varför annars outsourca?Vad gäller wetlease så har man väl också fortsatt med smartlynx längre än man sade från början? Och det är väl definitivt mer än det var för ett år sedan, då hade man dem väl inte alls?
Jag skulle säga att de flesta sin outsourcar får något dyrare, inte billigare, men det är lite off topic just här.Och då borde det ju vara billigare, inte dyrare. Varför annars outsourca?
Anko meddelade på diamond träffen att man tog in SmartLynx för att man själv inte hade kapacitet att flyga allt (saknades personal, inte plan).Och då borde det ju vara billigare, inte dyrare. Varför annars outsourca?
Kan ju inte stämma, det finns ju redan en väldigt fin lounge i Stavanger, är ju bara SAS som inte köpt in sig där. Alla andra har tillgång.
- Påstår at Avinor er mot lounger på småflyplasser som Stavanger og Trondheim
Mycket mycket bra att slippa åka till flygplatsen och riskera att det inte finns kvar / går att genomföra eller dagsform på personal.
- Håper å få ombooking på dagen for EBD inn i appen i løpet av året.
Låter ju så klart helt rimligt. Guld for life forever!
- Ingen ville investere 1,5 milliarder dollar og så skyve bort de mest lojale kundene med å la dem miste poeng eller status. Så vi burde ikke være redde for poeng og status.