pswe
Medlem
Enkla svaret är nej.En fråga behöver aktieägarna godkänna det som ska hända? Med tanke på att allt kommer bli värd noll?
Det är en del av det som kommer lösas genom den kommande företagsrekonstruktionen i Sverige.
Enkla svaret är nej.En fråga behöver aktieägarna godkänna det som ska hända? Med tanke på att allt kommer bli värd noll?
Exakt, lätt att säga att något är den sämsta lösningen utan att ge exempel på vad som hade varit en bättre lösning.Sen framgår det inte av artikeln vad Mats tycker man skulle gjort istället vilket jag tycker är en miss även om jag misstänker att han anser att SAS skulle stannat kvar inom *A
Tidigare SAS chefen Mats J uttalar sig kritiskt i DI över att SAS går över till SkyTeam, samt är inte heller imponerad av AF och KLM. Sen framgår det inte av artikeln vad Mats tycker man skulle gjort istället vilket jag tycker är en miss även om jag misstänker att han anser att SAS skulle stannat kvar inom *A
![]()
Tidigare SAS-chefen sågar nya poängalliansen
Tidigare SAS-chefen Mats Jansson sågar SAS beslut att gå in i poängalliansen Skyteam.”Den absolut sämsta lösningen för SAS”, säger han till norska tidningen Dagens Næringsliv.www.di.se
Jag gillar honom men här är han bara bitter (iaf av det vi kan läsa oss till).Man skulle kunna fortsätta driva bolaget som vanligt tills det försvinner helt.
Sen har jag aldrig hört om någon seriös aktör refererar till Skyteam som Scary Team. Det brukar mest vara fanatiker som gör det. Det är nästan som att han fått sina talking points från typ Chatflights eller nåt.
Och så direkta felaktigheter som att Air Europa är ett lågprisbolag.De har en intra-EU business class som SAS borde bli avundsjuka på.
Så det låter mest bittert tycker jag. Och en föredetting som förpassats till historien.
Jag gillar honom men här är han bara bitter (iaf av det vi kan läsa oss till).
Ju längre tiden går efter vi fick beskedet, desto mer hoppfull känner jag mig!Tidigare SAS chefen Mats J uttalar sig kritiskt i DI över att SAS går över till SkyTeam, samt är inte heller imponerad av AF och KLM. Sen framgår det inte av artikeln vad Mats tycker man skulle gjort istället vilket jag tycker är en miss även om jag misstänker att han anser att SAS skulle stannat kvar inom *A
![]()
Tidigare SAS-chefen sågar nya poängalliansen
Tidigare SAS-chefen Mats Jansson sågar SAS beslut att gå in i poängalliansen Skyteam.”Den absolut sämsta lösningen för SAS”, säger han till norska tidningen Dagens Næringsliv.www.di.se
Även om allians X skulle vara bättre för sas, var det väl bästa bud som gällde?
Ledningen kunde knappast valt att tacka nej till detta budet bara för att alliansen var fel.
Så de t låter lite populistiskt att kritisera allians-valet så här från sidlinjen, när ledningen knappast kunnat välja och vraka och plocka varje enskild bit som de gillade bäst från något smörgåsbord