Om rekonstruktionen lyckas och kostnaderna sjunker med utlovade 7.5 GSEK/år så verkar det som att det skulle kunna gå bra då. Ett par stora "om" bara.
Då flyger vi billigare än samtliga LCC!7.5 Giga SEK låter tungt!
Ja, SAS skulle ju inte finnas kvar efter nyår enligt dig.Jag fortsätter ligga lågt med sparade EB-poäng
Det stora problemet är att det inte räcker på långa vägar. Att under årets absolut bästa månader med maximerad kabinfaktor bara hålla näsan över vattenytan håller inte när vintersäsongen innebär förluster räknat i miljard-klassen. En klar förbättring? Absolut, men inte tillräckligt. Marginalerna är om än positiva, obefintliga. 3% under årets bästa månader innebär att förlustcirkusen fortsätterEtt flygbolag som går med vinst 2023 är jag helt övertygad kan locka till sig finansiärer för att stabilisera situationen. Jag hade förtroendet att SAS kunde vända skeppet till vinst. Men att det skulle göras till 400MSEK var otippat!
Det är lite kortare och mer precist än att skriva ut "miljarder svenska kr". Och siffran kommer från kvartalsrapportspresentationen länkad ovan.7.5 Giga SEK låter tungt!