Senaste nytt

SAS FORWARD ny plan för att rädda SAS (22/2 2022)

maswan

Medlem
Om rekonstruktionen lyckas och kostnaderna sjunker med utlovade 7.5 GSEK/år så verkar det som att det skulle kunna gå bra då. Ett par stora "om" bara.
 

JacobGBG

Medlem
Ett flygbolag som går med vinst 2023 är jag helt övertygad kan locka till sig finansiärer för att stabilisera situationen. Jag hade förtroendet att SAS kunde vända skeppet till vinst. Men att det skulle göras till 400MSEK var otippat!
 

Taggen

Medlem
Ett flygbolag som går med vinst 2023 är jag helt övertygad kan locka till sig finansiärer för att stabilisera situationen. Jag hade förtroendet att SAS kunde vända skeppet till vinst. Men att det skulle göras till 400MSEK var otippat!
Det stora problemet är att det inte räcker på långa vägar. Att under årets absolut bästa månader med maximerad kabinfaktor bara hålla näsan över vattenytan håller inte när vintersäsongen innebär förluster räknat i miljard-klassen. En klar förbättring? Absolut, men inte tillräckligt. Marginalerna är om än positiva, obefintliga. 3% under årets bästa månader innebär att förlustcirkusen fortsätter
 
Toppen