Senaste nytt

SAS flyttar Hong Kong-linjen till Kastrup

Agö

Medlem
Om man behåller tidtabellen för övriga A340-destinationer så kan man inte gå runt på 7 maskiner. Dock skulle det funka utan problem att flyga SK901/902 med A330 istället. Veckoschemat för A340 skulle då se ut som i bifogad matris, där A-G är respektive flygplansindivid.
Fantastiska analyser! Keep it up!
 

Patrik_82

Medlem
Skärmdump
23db8714e2f2f316781f4c64eeb63668.jpg
 

hallgren

Medlem
Det där är ju samma annons som körs med ett antal "udda" destinationer. Det har förekommit Orlando, Pittsburgh, Kapstaden och andra. Verkar inte ha något samband med ev nya sas-linjer.
 
Om man behåller tidtabellen för övriga A340-destinationer så kan man inte gå runt på 7 maskiner. Dock skulle det funka utan problem att flyga SK901/902 med A330 istället. Veckoschemat för A340 skulle då se ut som i bifogad matris, där A-G är respektive flygplansindivid.

Jag är inte riktigt säker på vad du menar, men det är klart att man kan behålla nuvarande tidtabell på nuvarande destinationer och rulla runt på 5 st A340. Det som måste ändras om är de individuella omloppen, dvs den maskin som idag kommer hem från Narita och sedan skickas till Shanghai kanske inte skickas till Shanghai längre utan till Hongkong istället. Men avgångs- och ankomsttider är fortsatt samma.

I mitt förslag ligger fem A340 i omlopp för NRT, PVG, HKG och SFO. En A340 fortsätter på PEK och den sjunde hålls som reserv.

Fem stycken A330E behålls på tre rutter från Arlanda och två från Oslo.

De fyra äldre A330 går på resterande linjer (IAD, ORD, EWR x 2) från CPH.
 
Toppen