Jag har under dagen haft en helt annan upplevelse av SAS. Har en bokning i Plus i november. Ringde i morse för att undersöka vad som gick att göra. agenten såg då ingen ändring i min bokning och kunde bara se C klass laddad i systemet. Hon bad mig återkomma när det kom notis i appen. Notisen kom kring lunch och jag ringde.
Hade blivit ombokade via Oslo på vägen ut och direkt från Köpenhamn tillbaka till Stockholm på returen. Ville ändå ändra vår utresa till en dag tidigare då det ändå inte påverkade smestermängden. Agenten knappar lite och meddelar att då finns det plats på direktmaksinen till Köpenhamn så vi slipper oslo, gott så. Gör klart allt och ber henne gå igenom seatingen. När vi kommer till långflyningen på utresan frågar hon om vi vill sitta tillsammans "i mitten"...jag blir lite konfunderad, men sen trillar poletten ner...jag har fått in "involuntary rebooking" som hon ska åtgärda och den enda klass som kommer fram på de datum kunden efterfrågar är C...bekräftelsen har kommit i mailen och allt ser bra ut i appen...återstår att se ifall det får vara kvar. Livet har lärt mig att det som verkar lite för bra, ofta inte är så bra..men just nu känns det lovande