Guldsupporten kommer troligtvis inte göra något. När jag kontaktar Diamond supporten med liknande saker säger de att de bara hanterar frågor rörande eurobonus. Dvs tämligen värdelöst, men hoppet är ju det sista som överger människan och de kanske bättrar sig.
Jag har en award Stockholm - Tokyo med SAS 6 mars med retur Swiss 15 mars. Båda Business. Nu är SAS flyget inställt, vad gäller för ombokning? Jag hittar absolut inga awardplatser ARN-TYO i business runt 6 mars med andra bolag och jag vägrar pka economy (PE är ok).
Det är precis som @Homer säger, sas skiter fullständigt i dina rättigheter. Personalen på kundtjänst har inte befogenhet att göra det man har rätt till och kommer neka detta.
Ibland kan man dock ha tur och få prata med någon som trollar lite och löser problemet.
Det agenten sa nu var att de kan frisälja biljetter 2 dagar bak och fram från datumet man hade på bokningen. Nu är ju det omöjligt att göra eftersom alla flighter ställs in under en längre tid. Dock erbjuder dom att boka om mig på Star Alliance när som utan extra kostnad, men det måste finnas platser och just Tokyo är svårt....Om man redan bokat hotell så kan det ju bli stora kostnader och besvär,
det där beteendet minska ju värdet på produkter som fly premium.
Hmm… undrar då vad inställningen är om man har platser i Plus (som jag). Premium economy finns ju inte som Star Alliance-förmån. Något säger mig att de då generöst kan tänka sig att istället boka om till economy utan extra kostnad.Dock erbjuder dom att boka om mig på Star Alliance när som utan extra kostnad, men det måste finnas platser och just Tokyo är svårt....
. Dock erbjuder dom att boka om mig på Star Alliance när som utan extra kostnad, men det måste finnas platser och just Tokyo är svårt....