Senaste nytt

SAS flighter till Japan

Sullon

Medlem
Jag börjar inse att det lutar åt detta. Men det är lite märkligt att A) flygningen inte är inställd ännu och B) det fortfarande är möjligt att boka biljett på flighten. Jag får lite Potemkinvibbar av det hela…

Det finns inte heller en enda bonusplats från november och framåt. Kan vara ett tecken på att Sas inte avser att flyga på ett tag.
 

palmen

Moderator
Jag börjar inse att det lutar åt detta. Men det är lite märkligt att A) flygningen inte är inställd ännu och B) det fortfarande är möjligt att boka biljett på flighten. Jag får lite Potemkinvibbar av det hela…
Så har sas gjort hela pandemin. Titta bara tråden om 737-700 så förstår du att detta inte är en slump utan helt planerat. Inställningen av flyget sker troligtvis ca 5 veckor innan avresa.
 

J1981

Medlem
Upptäckte nyss i mina bokningar att SAS ställt min bokning arn-hnd 31 jan. Självklart utan att skicka ut något om att den är inställd. Fick ringa in för att få den avbokad.
 

palmen

Moderator
Ser att min resa (30/10) nu också är inställd, när jag loggar in på SAS hemsida. Den ligger dock kvar i appen, och något meddelande från SAS angående detta har jag inte fått.
Appen uppdaterade sig inte själv uppdaterar du bokningen i appen så kommer ändringen synas där också.
 

Tomas E

Medlem
ARN-CPH-HND i SAS Plus Bonus 6 nov, retur 15 nov, meddelande om inställd idag. Har någon lyckats att få till ombokning av EB-biljett till något bolag som faktiskt flyger? (Har en känsla att svaret kan finnas i en annan tråd.) Kan inte riktigt bestämma mig om jag vill iväg, eftersom reglerna behöver lättas lite till för det ska kännas vettigt och Japan alltid verkar tillämpa sin egen takt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Homer

Medlem
ARN-CPH-HND i SAS Plus Bonus 6 nov, retur 15 nov, meddelande om inställd idag. Har någon lyckats att få till ombokning av EB-biljett till något bolag som faktiskt flyger? (Har en känsla att svaret kan finnas i en annan tråd.) Kan inte riktigt bestämma mig om jag vill iväg, eftersom reglerna behöver lättas lite till för det ska kännas vettigt och Japan alltid verkar tillämpa sin egen takt.


Här t.ex. hur sagan slutade fick vi aldrig veta.
SAS agent fel....mitt problem? | BusinessClass.com forum | 880 000 inlägg om resor


Trolig avbokning av min kommande resa? | Sida 2 | BusinessClass.com forum | 880 000 inlägg om resor
Jag citerar mig själv från ovanstående tråd
Min utresa är inställd, kundtjänstmedarbetaren ringde till Eurobonusavdelning varefter jag fick följande svar:
Nej jag kan inte få en SAS revenueplats
men om det finns bonusplatser på andra star alliance bolag kan de boka mig med dem i stället
utan att det kostar fler poäng.
Nu fanns det dock inga platser.
Hur det blir med avgifterna glömde jag fråga
 
Toppen