Det där är intressant eftersom mitt flyg (som inte sålt business alls på ganska länge) har nu 3 platser lediga i seatmap. Tidigare var det bara två platser lediga, så något har hänt.
Seatmap är egentligen ingen bra indikator på platstillgång men att det blir fler platser lediga samtidigt som nu alla klasser är borttagna från försäljning verkar lite udda.
Det är ju mindre än 14 dagar till avgång, så ska de ställa in är det dags nu att berätta det...
Det selges billetter for alle dager HND-CPH fortsatt.
Personlig tror jeg SAS har tatt høyde for at SE-RSA/A350 ikke er klar i Mars/April:
1. ARN-ORD(A330) kraftig redusert i Mars/April
2. OSL-MIA(A330) avslutter i Mars(Planlagt ut April)
3. CPH-PVG(A350) redusert i Mars og April
Mulig scenario er da at de endrer fra A350 til A330 på enten CPH-LAX eller CPH-EWR hvor man faktisk ikke trenger rekkevidden til A350.
Da blir det iallefall kun ca. 40 stk pax(ved fullt fly) man må reroute istedet for ett fullt fly CPH-HND
Om jeg skulle tippe så tror jeg at CPH-EWR endres fra A350 til A330 på dager det kniper
SK909 står oppsatt hver dag med A350, men i sascargo schedule står A330/A350