Jag hade ett samtal med gold-supporten via mejl där jag bad dem boka om mina biljetter från 13 - 21:a Juni till 14 - 22:a pga tillgänglighet och flighter som inte längre gick att boka. 5 minuter senare rasslade det till i appen och bokningarna trillade in på dessa datum. På kvällen fick jag ett svar från gold.se att de inte kunde boka om biljetter via mejl. Trodde jag stött på en snäll agent som "bara fixade". Men nu när jag läser detta så verkar det som att alla vi har blivit omstuvade. Kul att SAS väljer att göra så istället för att boka av!
Svaret jag fick från gold.se gällande min initiala resa och oro var för information följande:
Enligt mig var det väldigt raka puckar. Telefonsupporten hade tidigare informerat mig att allt var OK och att avgången med säkerhet skulle gå och att det var helt okej att boka icke avbokningsbara hotel. Skrev till gold.se för en skriftlig försäkran om att detta stämde. Och andra sidan sa telefonsupporten även att mina bokade flighter var "fully booked" och att det var därför man inte längre kunde köpa biljetter. 0 reflektion över rimlighet från den agenten över telefon
Oavsett. Bra av SAS både i svar ovan och ombokning
Svaret jag fick från gold.se gällande min initiala resa och oro var för information följande:
På de flighterna som ni är bokade på nu så är det inte många passagerare inbokade och vi har slutat att sälja nya biljetter på samma flighter.
Det är derför sannolikt att dom kommer ställas in.
Tyvärr så har vi inte fått så mycket information om när/hur eller vilka dagar vi kommer börja flyga till Tokyo igen.
Det vi vet just nu är vi har pausat alla flygningar till/från Tokyo till sista Maj och efter det så har vi fått lite information egenligen ingen annan information ännu än tillgängligheten som man ser när man söker på nya biljetter.
Vi pausade alla avgångar till Tokyo när luftrummet över Ryssland stängdes för europeiska flygbolag och det är fortfarande stängt.
Blir det så att flighterna ställs in så kan vi undersöka vilka alternativ som finns då och eventuellt boka om er eller erbjuda full återbetalning.
Det finns ändå anledning till oro kring avgångarna anser jag (Våra avgångar till Tokyo har alltid gått över Ryssland tidgare och vi har inte fått någon information ännu).
Så om ni tänkte boka hotellrum för att vara ute i god tid så boka hotellrum som är återbetalningsbara.
Enligt mig var det väldigt raka puckar. Telefonsupporten hade tidigare informerat mig att allt var OK och att avgången med säkerhet skulle gå och att det var helt okej att boka icke avbokningsbara hotel. Skrev till gold.se för en skriftlig försäkran om att detta stämde. Och andra sidan sa telefonsupporten även att mina bokade flighter var "fully booked" och att det var därför man inte längre kunde köpa biljetter. 0 reflektion över rimlighet från den agenten över telefon
Oavsett. Bra av SAS både i svar ovan och ombokning